Laman Utama

Keluarga Allahyarham Ashraf Sinclair Kenal Bakal Suami Baru Bunga Citra Lestari, Pernah Sambut Raya Bersama

Maliah Surip
28/11/2023
05:55 MYT
Berita Bunga Citra Lestari bakal berkahwin baru selepas empat tahun suaminya, Ashraf Sinclair meninggal dunia masih menjadi topik hangat di Indonsia.

BERITA TRENDING: Bunga Citra Lestari Sudah Move On, Bakal Nikah 2 Disember Di Bali

Selain melaporkan bintang terkenal itu akan berkahwin dengan pilihan hatinya, Tiko Aryawardhana di Bali pada 2 Disember ini, media tempatan turut mencari tahu situasi bekas keluarga mentua Bunga atau BCL mengenai khabar baik tersebut.
Menurut Insertlive, keluarga Allahyarham Sinclair terutama ibunya, Dida didakwa telah memberi restu jika bekas menantunya, BCL ingin berumah tangga semula.
Dida dan keluarga juga dilaporkan telah berkenalan dengan Tiko sewaktu sama-sama menyambut perayaan Aidilfitri tahun lalu.
Pada foto yang beredar di internet, Tiko juga dilihat memakai busana raya yang sama dengan anak lelaki hasil pernikahan 12 tahun BCL dan allahyarham Ashraf iaitu Noah.
Laporan sama turut mengulang tulis doa yang pernah dititip Dida pada tahun 2020. Dida waktu itu mengucapkan tahniah di atas kelahiran lagu 12 Tahun Terindah dan berharap BCL boleh meneruskan kehidupan selepas ketiadaan Ashraf.
“Doa saya agar Bunga mendapat bimbingan Allah swt, tetap kuat dan sehat, bahagia dan bersyukur serta bisa berkontribusi, warisan yang Alm Ashraf tinggalkan untuk Bunga, Noah dan kita semua. Saatnya mengambil yang lain langkah untuk move on... kami bersamamu Bunga.”tulisnya.

PILIHAN PEMBACA: BCL Didakwa Sudah Ada Kekasih, Siapa Duda Bernama Tiko Aryawardhana?

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Hiburan

Sering Dipanggil ‘Aunty’, Sarah Suhairi Sedia Bergelar Ibu

gempak
26/07/2024
04:55 MYT
Menurut Sarah, dia sedia maklum status Aswad sebagai duda anak tiga namun itu tidak menjadi halangan untuk mereka berkenalan dan mendirikan rumah tangga.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Hiburan

Dengan Sekali Lafaz, Sarah Suhairi Selamat Bergelar Isteri

gempak
26/07/2024
01:15 MYT
Penyanyi, Sarah Suhairi sah bergelar isteri kepada jejaka pilihan hatinya yang juga merupakan pensyarah, Aswad Anuar pada majlis pernikahan di Barern Hill, Hulu Langat pagi Jumaat.
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.