Pengarah dan penerbit popular Michael Ang menerusi sebuah hantaran terbaru telah memuat naik maksud perkataan ‘Bimbo’ selepas berkongsi pandangan mengenai individu menolak vaksin.

Michael telah memuat naik hantaran berangkai menegaskan tentang pendiriannya tidak akan bekerjasama dengan artis yang tidak mengambil vaksin.

Katanya, dia tidak mempunyai isu dengan individu anti vaksin tetapi dalam masa yang sama menasihati golongan tersebut supaya tidak sewenang-wenangnya mengeluarkan kenyataan bodoh dengan memanipulasi pandangannya.

“Salam semua. My stand! Tak vaksin jangan datang dekat dengan aku atau bekerjasama. Sebelum kau orang percaya dengan apa yang kau orang tengok or baca di media sosial, buat kajian dulu jangan main sembur aje.

“Aku tak ada masa dan tak berminat pada orang anti vaksin, itu hak kau orang. Tapi bila kau dah mula menghina dan mengeluar kenyataan bodoh daripada pandangan peribadi aku, aku akan bersuara!,” katanya.

Selepas memuat naik hantaran yang dibahagikan kepada tiga bahagian itu, Michael menjelaskan pula maksud perkataan ‘bimbo’ selepas diberitahu pengikut Instagramnya ada rakan artis seperti ‘terasa’ dengan kenyataannya sebelum itu.

“Salam semua, kepada mereka yang tak faham maksud ‘bimbo’. Kenapa eh ada orang terasa bimbo tu dia eh?

“Mengikut definasi, bimbo ialah AN ATTRACTIVE GIRL, jadi tak mungkin itu anda. A YOUNG WOMAN, lagi la tak mungkin….lambattttt lagi! UNINTELLIGENT, mungkin la…LOOSE MORALS GIRL, tak tahu sangat pasal tu tapi, maybe you rasa you ni ke?

“Hmmmmmm…I wonder macam mana u boleh fikir u are that bimbo!,” katanya sinis.

Sementara itu di ruangan komen rata-rata pengikut menasihati Michael dan selebriti yang terlibat supaya berhenti bertelagah.

“Sudahla diam la baik kamu buat amalan baik masing-masing, daripada memekak sesama sendiri. Pintu kiamat dah terbuka tu dah dah la berbalah sesama manusia. Sama sama ciptanNya kan,” tulis seorang pengikut.

“Ya Allah apa la nak jadi dgn rakyat Malaysia ni.. Patut dalam keadaan sekarang bersatu…Bukan bertelagah sesama sendiri. Yang sibuk jadi batu api pun sama naik. Sudah-sudah la, tulis seorang lagi.