,
Laman Utama

Kenduri Durian: Rashid Hasnon Nafi Video Baru, Warganet Amuk Bagi Bukti Sekali - "Jersi Liverpool Keluar Pada Musim Liga 2021/2022"

Zulaikha Yusof
29/06/2021
23:42 MYT
Kenyataan dari Timbalan Speaker Dewan Rakyat Datuk Mohd Rashid Hasnon telah menimbulkan kemarahan dalam kalangan warganet.
Sebelum ini, tular video Mohd Rashid ‘menikmati’ durian tanpa penjarakan sosial yang dipercayai berlaku di sebuah kebun di Batu Pahat ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).
Hasil pemerhatian Gempak di laman media sosial, rata-ratanya menganggap jawapan yang diberikan tidak berasas serta tidak logik.
Ingin mengukuhkan lagi, netizen tampil dengan bukti-bukti yang menunjukkan rakaman itu baru sahaja berlaku.
Anda boleh lihat antara sebahagian respon netizen di bawah.
Terdahulu, seorang pengguna akaun Facebook memuat naik satu rakaman majlis kenduri durian dengan kehadiran wakil rakyat yang didakwanya sebagai timbalan speaker.
Ketua Polis Daerah Batu Pahat ACP Ismail Dollah dalam satu kenyataan susulan berkata, satu laporan polis telah dibuat dan kertas siasatan telah dibuka bagi menyiasat kejadian dalam video berkenaan.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Netizen Tampil ‘Back Up’ Abang Bas, Anggap Konten Dengan Pelajar Perempuan Hanya Gurauan - “Niat Dia Baik, Yang Fitnah Nanti Merangkaklah Cari…”

gempak
07/09/2024
12:25 MYT
Susulan kes viral ‘Abang Bas’, terdapat segelintir netizen yang meluahkan rasa simpati terhadap lelaki tersebut dan menganggap isu itu telah menutup periuk nasinya.
Viral

Pantas! Netizen Puji Pasukan Bomba Sampai Ke Lokasi Kebakaran Kurang Dari 10 Minit - “Saya Sangat Kagum Dengan…”

gempak
07/09/2024
02:55 MYT
Menerusi video yang dikongsikan @cymfvlkrum dilaman TikTok dia sangat kagum dengan tindakan pasukan bomba yang tiba dilokasi kebakaran kurang daripada 10 minit.
Terkini

Rakam Video Pelajar Perempuan, Pemandu Bas Atau 'Abang Bunga' DiCekup Polis

gempak
06/09/2024
03:02 MYT
Pemandu bas sekolah berusia 24 tahun yang memuatnaik rakaman video penumpang murid sekolah rendah ditahan di Simpang Renggam, awal pagi tadi.
Viral

Konten Lumba Olymput Dikatakan Tiada Faedah, Abang Siput Tak Sentap - “Kita Buat Pun Santai-Santai Sahaja…”

gempak
04/09/2024
21:55 MYT
Lelaki tular yang kini bergelar pempengaruh,  Muhammad Aswat Azdha Idris atau lebih dikenali sebagai abang siput tidak berkecil hati apabila ada yang melabelkan konten perlumbaan siput sedutnya itu tidak berfaedah.
Berita

Buaya Muncul Di Tasik Shah Alam, Seksyen 7, MBSA Minta Orang Ramai Berhati-Hati

gempak
03/09/2024
05:20 MYT
Susulan tular satu hantaran di media sosial berhubung kemunculan buaya di Tasik Shah Alam, Seksyen 77, Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) mengingatkan orang ramai supaya berhati-hati ketika beriadah di kawasan itu.