Selebriti Indonesia, Nia Ramadhani mendedahkan di sebalik kes dadah yang telah membuat dia dan suaminya, Ardi Bakrie ditangkap pada Julai 2021 lalu, ada hikmah terbesar yang diperoleh.

Kata pelakon drama Bawang Merah Bawang Putih itu, jika tidak kerana kes dadah, rumah tangganya dengan anak usahawan ternama republik tersebut sudah musnah.

Perempuan yang kini berusia 33 tahun itu mengaku pernah lelah dan nyaris bercerai.

“Sebenarnya saya sempat lelah dengan rumah tangga bersama Ardi. Saya tak berasa nyaman bersamanya seperti saya selesa dan terbuka dengan teman-teman. Saya tidak selesa di rumah.

“Ada banyak perkara yang tidak saya kongsi dengan suami kerana saya tidak tahu bagaimana mahu bersikap terbuka dengannya.

“Saya juga tidak mahu membebankan fikirannya yang mungkin lebih memikirkan banyak hal lain termasuk masalah kerja.

“Jadi ia soal komunikasi antara kami,” ujar Nia seperti dilaporkan InsertLive selepas wanita itu muncul di saluran YouTube TS Media.

Namun kata Nia, kerana ditangkap atas kesalahan dadah beberapa tahun lalu, hubungan rumah tangga mereka berubah menjadi lebih baik dan harmoni.

Nia mula menyuarakan perasaannya kepada Ardi dan suami yang dikahwini sejak tahun 2010 itu malah sangat terbuka untuk memperbaiki komunikasi dan hubungan suami isteri yang dibina.

Proses itu berlaku sewaktu mereka ditangkap dan berada dalam tahanan.

"Setelah kejadian itu (kes dadah) akhirnya kami berbicara dari hati ke hati. Sekarang saya berasa hubungan rumah tangga sangat enak.

“ Saya malah tidak sangka pernikahan kami menjadi seperti sekarang," ungkap ibu tiga anak ini.