Berita

"Kesan Itu Masih Terasa" - Tiga Hari Cuti Sakit, Pengawal Keselamatan Mahu Saman Pelawak

Amri Hassan
09/04/2019
10:15 MYT
Pengawal keselamatan, Yahya Manap atau Pak Ya mungkin mengambil tindakan saman terhadap seorang pelawak yang membelasah dan menendangnya dalam kejadian pergaduhan di Taman Acacia di Nilai, kelmarin.
Yahya, 70, berkata perbuatan artis lelaki terbabit bukan sahaja menyebabkan kecederaan pada mukanya, tetapi dia turut mengalami trauma.
Menurutnya, dia diberi cuti sakit selama tiga hari oleh pihak Hospital Tuanku Ja’afar Seremban (HTJS) kerana kecederaan dialaminya itu.
“Sehingga hari ini, badan saya masih berasa sakit dan pening kepala kerana sukar tidur. Pemikiran saya kusut dan tidak dapat berfikir dengan baik.
“Saya hanya berehat dan makan ubat. Mujur ada isteri dan anak yang menjaga saya di rumah,” katanya memetik laporan Harian Metro.
Yahya berkata, dia akan mendapatkan rawatan susulan sekiranya keadaan kesihatannya tidak menunjukkan perubahan.
Ditanya sama ada artis lelaki terbabit atau wakil ada menghubunginya untuk meminta maaf, Yahya berkata, dia tidak menerima sebarang panggilan telefon daripada pihak berkenaan.
“Beri saya masa untuk rehat dan tenangkan fikiran dahulu. Saya belum bersedia jumpa dia.
“Perbuatan dia (pelawak) saya boleh maafkan, tapi kesan akibat perbuatannya itu masih terasa sehingga hari ini. Saya mungkin akan ambil tindakan saman tapi bergantung kepada keputusan keluarga,” katanya.
Dalam kejadian jam 8 malam kelmarin, Yahya cedera pada hidung dan bengkak di muka serta sakit di pinggang serta lutut akibat tindakan lelaki terbabit.
Kejadian pergaduhan berlaku dipercayai kerana lelaki itu tidak puas hati selepas tidak dapat keluar daripada kawasan perumahan berkenaan berikutan palang keselamatan ditutup.
Sebelum itu, lelaki terbabit dikatakan mengekori sebuah kenderaan lain masuk tanpa kebenaran menyebabkan Yahya yang bertugas mengekori lelaki itu memintanya membuat pendaftaran, tetapi sebaliknya berlaku apabila dia dibelasah dan ditendang serta dibaling batu.
Sumber: Harian Metro
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Dayang Areeda Cuak Lakonkan Babak Nasi Kangkang Untuk Jerat Aliff Aziz - "Saya Risau Pandangan Masyarakat"

gempak
26/07/2024
13:55 MYT
Sepotong video yang memaparkan babak pelakon Dayang Areeda cuba menjerat Aliff Aziz dengan menggunakan ilmu sihir nasi kangkang mencuri perhatian ramai di media sosial.
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.