Teka-teki terjawab! Coldplay akhirnya mengumumkan bakal kembali mengadakan konsert di Asia dan Australia pada bulan November 2023.

Ia merupakan sebahagian daripada siri jelajah Music of the Spheres World Tour.



Menurut kenyataan dari Pengarah Urusan, Live Nation Malaysia, Para R., band rock itu dijangka mengadakan konsert mereka pada 22 November 2023 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

"Live Nation Malaysia turut sama teruja sama seperti peminat-peminat Coldplay untuk menyaksikan konsert yang ditunggu-tunggu sejak sekian lama itu.

"Ini bakal menjadi kemunculan sulung Coldplay di Malaysia!" katanya.

Berikut merupakan senarai lokasi siri jelajah Coldplay: Music of the Spheres World Tour:

6 November: Tokyo Dome, Jepun
7 November: Tokyo Dome, Jepun
11 November: Kaohsiong National Stadium, Taiwan
12 November: Gelora Bung Karno Stadiu, Jakarta, Indonesia
18 November: Optus Stadium, Perth, Australia
22 November: Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur, Malaysia

A post shared by Coldplay (@coldplay)


Siri jelajah Coldplay telah bermula sejak Mac 2022 dan band itu telah menjadi antara artis yang menjual tiket konsert terbanyak di dunia.

Malah, Coldplay turut dianugerahkan Favourite Touring Artist tahun 2022 oleh Anugerah AMA dan Tour of the Year 2023 di Anugerah iHeartRadio baru-baru ini.

Coldplay akan meneruskan siri jelajah dunia mereka pada Mei ini di Sepanyol, United Kingdom, Itali, Denmark, Belanda dan Amerika Syarikat sehingga Oktober sebelum meneruskan siri jelajah di Asia dan Australia.

Coldplay yang dianggotai oleh Chris Martin, Johnny Buckland, Guy Berryman dan Will Champion itu popular dengan lagu-lagu seperti My Universe, The Scientist, Yellow, Hymn for the Weekend, Fix You, Viva La Vida dan banyak lagi.

Tiket Coldplay: Music of the Spheres World Tour akan dijual kepada publik pada Rabu, 17 Mei 2023 bermula 10 pagi.

CIMB Bank akan menjadi penaja utama Music of the Spheres World Tour di Kuala Lumpur dan pemegang kad CIMB akan mendapat akses eksklusif pra-jualan tiket pada Selasa, 16 Mei 2023 seawal 10 pagi lagi.

Layari livenation.my untuk info lanjut.