Susulan rekod perubatan milik isteri pempengaruh Alif Teega iaitu Aisyah Hijanah tular, klinik tersebut tampil memberikan kenyataan rasmi.

Kenyataan itu dikeluarkan oleh pihak pengurusan Kumpulan Megaklinik Zahran menerusi hantaran di akaun Instagram rasminya pada Rabu.

Menurut klinik tersebut, mereka memandang serius mengenai penjagaan data dan tidak pernah sekalipun menyebarkan laporan perubatan pesakit.

“Berikutan status yang tular di laman sosial berkenan laporan perubatan pesakit bernama Aisha Hijanah Bt Azhari, pihak Megaklinik Zahran menafikan penyebaran laporan perubatan oleh pihak klinik.

“Pihak kami amat memandang serius penjagaan data pesakit dan mengikut standard yang telah ditetapkan oleh KKM,” tegas pihak pengurusan klinik tersebut.

BERITA TRENDING: Rekod Perubatan Isteri Pertama Tersebar, Alif Teega Didakwa Dera Aisyah Hijanah?


Bagaimanapun diruangan komen hantaran berkenaan, rata-rata netizen memberikan pelbagai reaksi terutamanya mengenai penafian klinik tentang penyebaran laporan tetapi bukan pada rekod perubatan itu.

A post shared by Klinik Mega Mesra Keluarga (@kumpulan_megaklinik_zahran)


Antara komen yang diterima adalah:

“Guys, maksud klinik ni ialah bukan klinik yang sebarkan maklumat pesakit, "Menafikan penyebaran maklumat" bukan maksudnya apa yang adik aisyah keluarkan tu tak betul. Mungkin benda tu betul tetapi bukan klinik yang sebarkan,”

“Terima kasih, maknanya laporan tu sah. Bukan salah pihak klinik, terima kasih sebab tulis report yang jelas dan tulus! Nanti kita datang support,”

“Nafikan penyebaran maklumat je bukan nafi medical report. Baca bebetul,”

“Klinik just nafikan dorang yang post laporan tu, tapi dorang tak kata laporan tu tak betul. Ini bermaksud laporan tu betul lah. Kalau laporan tu palsu, awal-awal klinik akan nafikan dan ambil tindakan undang-undang. Jadi yang mentega tu tak boleh pusing mana mana dah la,”

BERITA TRENDING: Luahan Hati Aisyah Hijanah Buat Netizen Sebak - “The Day I Got Married, Saya Ingat Dia Akan Jadi Milik Saya Selamanya…”

BERITA TRENDING: Netizen Jadi FBI, Siasat Foto Tular Isteri Kedua Alif Teega! Siap Tanya - “Nikah Di Thailand 4 Hari Sebelum Anniversary Dengan Aisyah?”

Terdahulu, Alif Teega sekali lagi mendapat perhatian apabila seorang individu menunjukkan rekod perubatan yang didakwa kepunyaan isteri pertamanya, Aisyah Hijanah di Platform X.

Menerusi perkongsian itu, dapat dilihat rekod tersebut menerangkan Aisyah membuat aduan didera oleh Alif pada 9 November lalu.


BERITA TRENDING: Aliff Teega Mengaku Kahwin Dua - “Terima Kasih Isteri Pertama Saya Kerana Bersabar”


Rekod itu turut mendakwa Alif memegang tangan kanan Aisyah dengan kasar dan menolaknya ke lantai.

Selain itu, rekod itu juga menyatakan Alif melempang Aisyah pada bahagian kiri kepala dan telinga.