Pandemik COVID-19 masih berada di tahap yang membimbangkan di negara kita.

Ekoran itu, beberapa selebriti wanita popular Malaysia bergabung dalam sebuah video yang mengajak orang ramai untuk sentiasa membasuh tangan sebagai langkah mencegah wabak tersebut.

Antara selebriti yang terlibat adalah Siti Saleha, Sherry Alhadad, Anzalna, Marsha Milan, Sharifah Sakinah dan ramai lagi.

Dalam video tersebut, mereka kelihatan seolah-olah menghulur cecair pembasuh tangan antara satu sama lain, namun sebenarnya mereka melakukannya di rumah masing-masing.



Menjengah ruangan komen di akaun Instagram mereka, rata-rata netizen meninggalkan respon positif dan memuji kreativiti barisan selebriti popular itu.

Jom basuh tgn dgn kerap !!!!!!? Tumpang nyelit ye semua? #stayhome #covid_19 #handsanitizer

A post shared by ?? ????? ? (@aghafiz85) on


Sebagai rakyat Malaysia, mari kita sama-sama bersikap positif dalam mematuhi Perintah Kawalan Pergerakan dari pihak kerajaan untuk menghentikan penularan wabak COVID-19 dengan segera.

Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan menggunakan sabun selama sekurang-kurangnya 20 saat, pakai topeng muka ketika perlu, gunakan 'sanitizer', amalkan penjarakkan sosial serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!