Kumpulan nasyid dan lagu ketuhanan yang sedang mencipta nama, Zayne kini tampil dengan single kedua mereka berjudul Kaulah Cinta.

Zayne yang sebelum ini pernah mempertaruhkan lagu berjudul Rindu diikuti beberapa lagu rakaman semula atau 'cover' bersama artis tempatan yang lain, kini mempertaruhkan single terbaru mereka untuk mendapat tempat di hati peminat.

"Alhamdulillah, selepas hampir setahun tidak keluar dengan single penuh disebabkan kekangan wabak Covid-19, akhirnya kami berjaya juga melancarkan single kedua kami ini," kata Furqan sebagai ketua kumpulan berkenaan.

Sementara anggotanya Mateen akui bertuah kerana kumpulan mereka berpeluang untuk menjalin kerjasama dengan label arus perdana, World Peace Entertainment.

"Kami sangat bertuah apabila kali ini diberi peluang berkolaborasi dengan label produksi arus perdana World Peace Entertainment yang menaungi artis-artis terkenal seperti Naim Daniel dan Ismail Izzani sebelum ini. Lagu yang diterbitkan bersama Inteam Digital dan World Peace ini bagi kami sangat sesuai dengan kumpulan ini," tambahnya menjelaskan mengenai kerjasama antara Inteam Digital dan World Peace Entertainment bagi menerbitkan single Kaulah Cinta.

Lagu ciptaan sepenuhnya oleh Shaqiel Naufal, Firdaus Rahmat & Mas Dewangga ini menampilkan genre pop berentak rancak dengan susunan muzik oleh Mas Dewangga.

Menurut Firdaus Rahmat, selaku pencipta lagu, proses rakaman hanya mengambil masa 2 hingga 3 jam lebih untuk menyempurnakan lagu Kaulah Cinta.

"Sebelum ini kami sudah keluar dengan single Rindu yang berentak agak perlahan dam sentimental serta beberapa lagu nyanyian semula, kali ini kami tampilkan single berentak agak rancak ini supaya lebih sesuai dengan jiwa remaja sambil menghayati mesej dari lagu ini," tambah anggota yang lain iaitu Basit.

Bercakap mengenai lirik, seorang lagi anggota Zayne, Naufal akui lagu terbaru mereka ini jika sekali dengar seperti lagu cinta antara manusia, namun ia sebenarnya mengisahkan cinta terhadap Allah SWT.

"Lirik Kaulah Cinta ini walaupun sekali dengar seperti cinta sesama manusia, hakikat sebenarnya ialah ia menyentuh soal cinta teragung iaitu Cinta Pencipta iaitu Tuhan Yang Maha Esa.

"Video klip yang kami rakamkan di Hotel Mandarin Kuala Lumpur dan sekitarnya juga membawa mesej walau apa yang kita lakukan, kita mesti sentiasa melaksanakan kewajipan kita kepada Ilahi," katanya.

Lagu Kaulah Cinta yang telah pun sebulan dilancarkan kini berada di seluruh platform digital seperti Youtube Inteam Digital, Spotify, Deezer, KKBox, Apple Music dan lain-lain.

Dapatkan berita terkini, cepat dan mudah, langgan saluran Telegram Gempak!
Dah undi artis kegemaran di AME2021? Klik banner di bawah untuk mengundi