,
Hiburan

Lagi 7 Saman Baharu Difail Ke Atas Sean 'Diddy' Combs, Ada Dakwa Telah Diserang & Dir*gol Ketika Parti

Awani
22/10/2024
04:55 MYT
Sebanyak tujuh lagi saman sivil baharu difailkan terhadap Sean "Diddy" Combs termasuk dua daripada dakwaan mengatakan mereka masih di bawah umur ketika didakwa dibius dan diserang oleh penerbit muzik ternama Hollywood itu.
Buat pertama kali juga dalam gelombang litigasi selama setahun terhadap Combs, selebriti lain turut disebut dan dituduh terlibat dalam dakwaan serangan, walaupun nama-nama mereka tidak dikenal pasti.
Dalam tuntutan mahkamah yang difailkan oleh Jane Doe, dia mendakwa hanya berumur 13 tahun pada tahun 2000 apabila dijemput oleh pemandu limo untuk menghadiri parti yang dianjurkan oleh Combs di New York sebaik selesai acara Anugerah Muzik Video MTV.
Selepas meneguk minuman, Doe mendakwa, dia berasa mengantuk mencari tempat untuk berbaring. Tidak lama selepas itu, Combs yang disertai oleh seorang selebriti lelaki dan wanita lain yang tidak disebutkan nama mereka ke dalam bilik tidur di mana dia sedang berehat.
“Anda sudah bersedia untuk berpesta!” dakwa Doe mengenai kata-kata yang disebut oleh Combs kepadanya ketika itu.
Dalam dakwaan itu juga, Doe berkata, seorang selebriti lelaki yang tidak dinamakan terus merogolnya manakala Combs dan selebriti wanita pula menjadi penonton.
Tidak lama kemudian, Combs pula didakwa merogol Doe dan kedua-dua selebriti lain menonton, menurut tuntutan mahkamahnya.
Apabila dihubungi untuk mendapatkan komen, wakil pengurusan Combs merujuk kenyataan sebelumnya daripada peguamnya dengan menafikan dakwaan dalam enam tuntutan mahkamah lain yang difailkan minggu lalu.

“Combs dan pasukan undang-undangnya mempunyai keyakinan penuh terhadap fakta, pembelaan undang-undang mereka dan integriti proses kehakiman,” kata peguam Combs dalam kenyataan itu.

"Di mahkamah, kebenaran akan diutamakan: Combs tidak pernah melakukan serangan seksual kepada sesiapa - dewasa atau bawah umur, lelaki atau wanita."
Daripada tujuh tuntutan undang-undang terbaharu itu, lima daripadanya difailkan di Mahkamah Persekutuan di New York dan dua di Mahkamah Tinggi New York pada Isnin, termasuk dakwaan rogol, serangan dan gangguan seksual, gangguan seksual, serangan fizikal atau penahanan secara salah oleh Combs antara 2000 dan 2022 di New York , Los Angeles atau Las Vegas.
Semua insiden didakwa berlaku semasa parti yang dianjurkan oleh Combs.

BERITA TRENDING: Nonny Buat Hal Lagi! Kali Ini His*p P*ting Sambil Berkemban

BERITA TRENDING: “Itu Tanggungjawab Semua Lelaki, Bukan Saya Sahaja” - Haris Ismail Komen Tentang Urusan Bil & Perbelanjaan Rumah

BERITA TRENDING: Imbau Detik Perkenalan Dengan Suami, Zarina Zainuddin Tetap Pegang Amanah Jaga Maruah Madu - “Mak Saya Tak Setuju Masa Itu Sebab…”

BERITA TRENDING: Terlalu Banyak Fitnah, Dewi Tampil Beri Penjelasan - “Sejujurnya Saya Lebih Rela Untuk…”

Ketiga-tiga plaintif merupakan wanita dan empat lelaki, dikemukakan sama ada sebagai Jane Doe atau John Doe.
Kesemua mereka, kecuali seorang mendakwa mereka telah dibius oleh Combs.
Satu lagi pendakwaan menyebut, dia seorang calon artis berusia 17 tahun pada 2022 mendakwa, didakwa dibius di sebuah parti dan diserang secara seksual oleh Combs yang menawarkannya minuman selain "meyakinkan Doe bahawa dia boleh menjadikannya seorang bintang. ”
Tuntutan undang-undang Isnin menyertai pihak lain terhadap Combs yang difailkan minggu lalu oleh peguam yang berpangkalan di Houston, Tony Buzbee dan peguam bersama Andrew Van Arsdale, yang sebelum ini berkata mereka mewakili sekurang-kurangnya 120 mangsa yang didakwa Combs, termasuk kanak-kanak bawah umur.
Pendakwa raya Persekutuan menuduh Combs mendalangi "perusahaan jenayah" melalui empayar perniagaannya yang terlibat dalam pemerdagangan seks, buruh paksa, penculikan dan dekad penderaan fizikal terhadap wanita, antara dakwaan lain.
Dia telah mengaku tidak bersalah atas tuduhan persekutuan pemerdagangan seks, pemerasan dan pengangkutan untuk terlibat dalam pelacuran.
Combs kini ditahan di New York sementara menunggu perbicaraan, yang akan bermula pada Mei 2025.
Pada hujung minggu, peguamnya meminta hakim yang menyelia kes persekutuannya mengeluarkan perintah untuk melarang bakal saksi dan peguam mereka daripada bercakap tentang dakwaan terhadap Combs.
“Mahkamah ini harus menggunakan budi bicaranya dalam mengeluarkan perintah yang menghendaki semua saksi berpotensi dan peguam mereka untuk mengelak daripada membuat kenyataan di luar kehakiman yang mempunyai kemungkinan besar untuk mengganggu perbicaraan Combs atau sebaliknya menjejaskan pentadbiran keadilan yang sewajarnya,” tulis barisan peguam Combs kepada hakim.
Sejak November 2023, sekurang-kurangnya 25 tindakan undang-undang sivil telah difailkan terhadap Combs dengan dakwaan serangan seksual atau salah laku.
Tuntutan awal, yang difailkan oleh bekas teman wanitanya Cassie Ventura, telah diselesaikan pada hari berikutnya. Kes-kes lain kekal aktif.
Combs telah menafikan dakwaan-dakwaan tersebut.
Sumber: Astro Awani
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Tiga Kali Janda, Britney Spears Umum Kahwin Diri Sendiri

gempak
22/10/2024
05:50 MYT
Bintang sensasi Hollywood, Britney Spears mengejutkan peminat dan pengguna media sosial menerusi perkongsian terkininya.
Viral

Dipenjara Aniaya & Rog*l Binatang, Lelaki Tidak Suka Jadi Manusia Mahu Jadi Kuda

gempak
20/10/2024
20:55 MYT
Kisah sadis Adam Britton yang mempunyai kemahiran mengawal haiwan termasuk buaya menganiaya serta merogol binatang sejak beberapa tahun lalu berakhir apabila dia menerima hukuman penjara.
Hollywood

Cameron Diaz Tinggalkan Dunia Hiburan Untuk Tebus Kehidupan

gempak
19/10/2024
14:56 MYT
Cameron Diaz merupakan seorang aktres yang cukup popular sekitar tahun 90-an sehingga 2000.
Hollywood

Simon Cowell Kenang Kematian Liam Payne: “Anak Anda Punya Senyuman Seperti Anda”

gempak
19/10/2024
13:50 MYT
Dua hari selepas kematian Liam Payne, pengasas grup One Direction, Simon Cowell mencoretkan kedukaan di media sosial terhadap tragedi yang menimpa penyanyi itu.
Hollywood

Maut Akibat 25 Kecederaan, Liam Payne Dihalau Beberapa Hotel Sebelum Mati

gempak
19/10/2024
10:25 MYT
Kisah kematian tragis bekas anggota One Direction, Liam Payne pada 16 Oktober 2024 masih menjadi buruan pihak media antarabangsa.
BorakSeeni