Selepas muncul dengan single pertamanya berjudul, Pergilah Bersamanya kira-kira dua tahun lalu, penyanyi Indah Edrea kembali dengan buah tangan terbaru.

Menurutnya, lagu terbaru tersebut mempertaruhkan kembali lagu ciptaan Bemby Noor berjudul Jodoh Pasti Bertemu yang pernah dinyanyikan rakan senegaranya, Afgan.

"Lagu itu dinyanyikan kembali dalam versi baru. Dari aspek lagu, susunan muzik dan pengarah vokal dilakukan Bemby.

"Lagu ini juga menjadi lagu kegemaran saya. Bemby bersama team Indah yang lain berbincang masa memilih lagu dan akhirnya semua memilih lagu Jodoh Pasti Bertemu untuk dinyanyikan kembali," katanya kepada Astro Gempak.

Indah mengakui single pertamanya lalu meraih sambutan yang positif daripada pendengar meskipun sudah menjangkau dua tahun berada di pasaran.

"Memang lagu ciptaan Bemby lebih sesuai dengan karakter vokal Indah sendiri," katanya.

Menantikan lagu terbaru kali ini diperdengarkan pada penghujung tahun ini, Indah turut menyatakan dia kini sedang fokus belajar main piano.

"Lagi bagus jika sebagai penyanyi boleh bermain instrumen. Memang waktu saya kecil pernah juga belajar piano tapi tidak serius sangat.

"Sekarang ini, saya teringat penyanyi zaman sekarang juga ramai yang boleh bermain alat muzik. Jadi, saya harus mempunyai kemahiran ini sebagai satu kelebihan diri," katanya.

Penyanyi berusia 29 tahun ini mencabar diri belajar main piano dengan muzik Jazz.

"Sebenarnya, Pop lagi senang, piano jazz susah sikit tapi saya fikir bila kita ada kemahuan untuk belajar susah pun pasti kita akan boleh," katanya.

Teks oleh: Elrafaei Sapi

Foto: IG @indahedrea