Laman Utama

Lelaki Dikecam Enggan Alihkan Beg Yang Diletakkan Di Tempat Duduk Kosong Dalam LRT

Izwan Isa
08/12/2023
12:55 MYT
Seorang lelaki viral gara-gara didakwa enggan mengalihkan beg yang diletakkan di sebelah tempat duduknya dalam sebuah koc LRT.
Menerusi satu hantaran yang dikongsikan di platform X, selain tidak mahu mengalihkan bag galasnya, lelaki berkenaan difahamkan turut ‘membuat muka’ ketika diminta untuk mengosongkan tempat duduk yang sepatutnya boleh digunakan oleh penumpang lain.
“Berhati-hati dengan lelaki tidak bertimbang rasa di LRT ini! Seseorang meminta untuk alihkan beg miliknya dari tempat duduk dan dia ‘membuat muka’ dan enggan menurut permintaan.
“Jika kamu nak jadi orang yang tidak bertimbang rasa, kamu layak ditegur secara terbuka,” tulis pengguna platform X berkenaan.
Selain enggan mengalihkan bag, lelaki itu juga didakwa membuka kasutnya ketika menaiki pengangkutan awam berkenaan.
Dalam masa sama, pengguna media sosial turut menyarankan agar individu yang terlibat melaporkan perkara tersebut kepada pihak RapidKL.

BERITA TRENDING: “Tiba-Tiba Mangsa Melompat Dan Baring Di Landasan” - Lelaki Digilis LRT Bukan Terjatuh​

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

2 Koc LRT ‘Bersemadi’ Di Dasar Pulau Tioman Sebagai Terumbu Tiruan

gempak
19/07/2024
06:55 MYT
Dua gerabak Transit Aliran Ringan (LRT) disumbangkan Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) untuk dilabuh ke dasar laut Pulau Tioman sebagai tukun tiruan LRT pertama adalah tren terawal yang digunakan di Laluan Kelana Jaya sejak tahun 1998.
Viral

"Saya Lihat Kilat Merah ..." - Penumpang LRT Pudu Kongsi Detik Cemas, Gerabak Kepanasan Lalu Berhampiran Bangunan Terbakar

gempak
19/06/2024
12:43 MYT
Tular satu video dimuat naik di Instagram World Of Buzz dipercayai penumpang LRT Pudu mengalami ketakutan selepas kereta api menjadi panas akibat bangunan yang sangat hampir terbakar.
Viral

Dihalau Suami, Wanita Bersama Dua Anak Kecil Duduk Di Stesen LRT

gempak
20/05/2024
08:55 MYT
Satu hantaran menyentuh hati yang dibuat oleh seorang wanita di Facebook baru-baru ini telah membuka mata ramai pihak apabila posting tersebut menceritakan tentang seorang ibu bersama dua anak kecil yang seharian duduk di LRT Transit Aliran Ringan (LRT) Setiawangsa, dipercayai dihalau suami.
Viral

Ikut Trend Meme Terkini, Netizen Puji Admin RapidKL

gempak
22/03/2024
12:25 MYT
Konten-konten menarik serta lucu sering kali menarik perhatian ramai pengguna media sosial. Dengan kreativiti serta penggunaan bahan-bahan lucu yang dikongsi ke media sosial mengikut peredaran masa, bukan sahaja individu, tetapi syarikat-syarikat ternama mampu menaikkan ‘brand’ serta memberi kesedaran terhadap orang ramai. Tidak mahu terlepas ‘
Laman Utama

Sesak! Laluan Bayaran LRT Banyak Tutup, Pengguna Kecewa Dengan Cara Pengurusan Penumpang Oleh RapidKL

gempak
25/12/2023
01:55 MYT
Sesak sangat tu