Pernah tak korang tiba-tiba rasa ‘down’ di tempat kerja? Contohnya…Korang rasa dah buat sehabis baik tetapi sebenarnya tugasan yang diberikan tidak mencapai piawaian seperti yang bos nak?

Yang sebenarnya, ada beberapa faktor yang boleh menyebabkan kerja korang tak efisyen seperti, tidak membahagikan masa dengan baik atau tidak dapat elak daripada masalah peribadi dan kerja.

Macam mana korang nak ubah cara kerja supaya lebih baik dan nak dapatkan EXTRA semangat di tempat kerja supaya lebih produktif?

Ini tips yang boleh korang cuba:

#1 Susun jadual kerja supaya anda boleh bahagikan masa dengan baik. Jadi tidak ada masalah tugasan tidak siap. Korang pun tak kelam kabut nak siapkan kerja yang bos dah bagi.

#2 Mulakan hari korang dengan vibes positif dan sentiasa senyum. Kalau korang nak tahu, senyuman dapat mengubah mood seharian kita tau. Keluar dari rumah, ukirlah senyuman dan kekalkan sehingga di tempat kerja. Korang juga boleh set minda dengan memikirkan tentang perkara yang baik-baik sahaja sebelum ke tempat kerja. Tak percaya? Cubalah! Memang simple tapi impak dia besar tau!

#3 Kenal pasti prioriti kerja. Kalau terlalu banyak tugasan yang diberikan jangan panik atau mengeluh! Rileks…tarik nafas, duduk bertenang untuk seketika dan sort tugasan mana yang paling penting serta perlu diselesaikan dahulu. Jangan kelam kabut sebab itu akan merosakkan mood!

#4 Belajar daripada kesilapan dan kegagalan, jangan rasa terkilan tapi bangkit dengan ekstra semangat di hari esok! Ini yang paling penting, jangan cepat rasa putus asa, lebih-lebih lagi kalau dimarahi bos. Bersangka baik, anggap ia sebagai teguran untuk memperbaiki diri.

#5 Bila tiba waktu makan, berhenti dan tinggalkan kerja yang sedang dilakukan walaupun banyak. Ambil masa betul-betul bila waktu makan, tinggalkan kerja seketika. Makan dulu MAGGI® HotMealz yang dah upgrade, kini EXTRA Kaw dan Lazat!



MAGGI® HotMealz Extra kini terdapat dalam 3 perisa yang EXTRA KAW & LAZAT, MAGGI® Kari Kaw Extra, MAGGI® Tom Yam Kaw Extra dan yang perisa terbaru, MAGGI® Lada Pedazz Extra! Mesti korang terliur dengan aroma dia yang EXTRA KAW!

Kalau yang suka kari tu, MAGGI® HotMealz Kari Kaw Extra memang pilihan terbaik dengan Mi EXTRA kenyal, sup EXTRA kaw dan EXTRA sayur-sayuran untuk ditaburkan!

Kelazatan MAGGI® HotMealz Tom Yam Kaw Extra memang tiada tolok bandingnya! Perencah kini dalam bentuk pes menjadikan sup extra kaw dan dilengkapi pula sayur-sayuran yang ditaburkan atasnya. Memang akan buat penggemar Tom Yam terangkat!

MAGGI® Hotmealz Lada Pedazz Extra - produk terbaharu daripada MAGGI® HotMealz Extra ini pasti tidak akan menghampakan korang. Bayangkan makan di kala hujan atau cuaca sejuk dengan rasa lada pedazz extra…Terasa kehangatannya!

Yang bestnya, nak sediakan pun senang dan tak payah susah-susah nak keluar dari pejabat dan cari tempat makan. Menjimatkan masa! Boleh duduk di pantry bersembang dan chill sambil nikmati MAGGI® HotMealz dengan kawan-kawan tau.

Tunggu apa lagi…Dapatkan sekarang! Manalah tahu selepas nikmati MAGGI® HotMealz Extra Kaw & Hangat dapat kembalikan mood kerja korang?