Viral

Letak Wajah Sendiri di Sampul Raya, Netizen Tegur Kiedacrepe - “Jangan Letak Muka, Kita Tak Tahu Niat Orang”

Umirah Halim
07/04/2024
10:00 MYT
Rekaan sampul raya usahawan Kiedacrepe yang memaparkan wajahnya dan suami berjaya menarik perhatian warganet baru-baru ini.

Sampul raya buruk

Menerusi perkongsian video di akaun TikTok miliknya, Kieda memuat naik tangkap layar memaparkan komen seorang netizen yang mengatakan sampul raya nya paling buruk.
“Sampul raya kiedacrepe paling buruk,” ujar individu tersebut.

Kieda respons

Dalam pada itu, Kieda bagaimanapun hanya mengucapkan terima kasih di atas komen yang dilemparkan individu tersebut.
“Buruk sampulnya, tapi cantik dalamannya. Terpaling buruk tapi terpaling memberi.
“Insya-Allah, terima kasih sebab selalu jadi juri kehidupan saya,” tulisnya menerusi ruangan kapsyen.

Netizen nasihat

Sementara itu, menjengah ke ruangan komen ada netizen yang sempat menasihati Kieda agar tidak meletakkan wajahnya di sampul raya tersebut bagi mengelakkan sebarang kejadian tidak diingini.
“Sampul raya jarang orang letak gambar sebab end up akan ke tong sampah atau dibuang merata rata. Kesian gmbar kita dipijak-pijak.
“Memang betul orang tu cakap kak, jangan letak muka, kita tak tahu niat buruk orang, kena hati-hati, sediakan payung sebelum hujan.
“Yang letak gambar sendiri biasa sampul-sampul ni kalau dapat kat tangan budak-budak mesti diorang buang,” komen beberapa netizen.
Setakat artikel ini ditulis, hantaran itu telah mendapat sebanyak 1.9 juta tontonan di Platform TikTok.

Berita Trending: Netizen Approved Pencabar Baharu Kieda Crepe? - “Saya Sediakan Air Untuk Pelanggan Sebab Tak Mahu Ada Lagi Yang Pengsan”

Berita Trending: “10 Dah Jumpa Minta Maaf, Yang Ketua Group Hilang Dari Radar” - Kieda Crepe Anggap Perangai Staff Sebagai Ujian Berat
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Netizen Terharu Lihat Pelajar Universiti Ini Beri Sepotong Kek Kepada Pekerja Restoran Mamak

gempak
26/07/2024
06:55 MYT
Beberapa pelajar dari sebuah universiti meraih perhatian netizen apabila rakaman yang memperlihatkan mereka memberi sepotong kek kepada seorang pekerja kedai makan yang sering mereka kunjungi viral di media sosial.
Viral

Ibu Arwah Zulfarhan Akui Pernah Tak Restu Anak Masuk UPNM

gempak
26/07/2024
03:55 MYT
“Dia selalu dekat dengan kami sekeluarga,” begitulah keluhan ibu kepada arwah Zulfarhan, yang menyatakan dirinya pernah tidak merestui anak lelakinya itu untuk melanjutkan pelajaran di Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM).
Berita

Gara-Gara Beri Anjing Makan Berlebihan Sehingga Mati, Wanita Dihukum Penjara Dua Bulan

gempak
25/07/2024
21:55 MYT
Mahkamah di New Zealand menjatuhkan hukuman penjara dua bulan ke atas seorang wanita kerana memberi makan anjing peliharaannya secara berlebihan sehingga mati, lapor News Straits Times.
Viral

Buka Gerai Makan Di Tengah Kubur, Netizen Seram: “Tengah Malam Mesti ‘Ramai’”

gempak
25/07/2024
09:55 MYT
Sepotong video memaparkan sebuah gerai ‘jajanan’ dibuka di tengah-tengah tanah perkuburan di Pati, wilayah Jawa Tengah, Indonesia berjaya mendapat perhatian ramai baru-baru ini.
Viral

"Lepas Saya Letak Tu, Tak Pernah Tengok Dah Sampai Sekarang" - Individu Dipercayai Penulis Surat Layang Kes Buli Arwah Zulfarhan Tampil Bersuara

gempak
25/07/2024
07:30 MYT
Pemilik akaun Instagram, dipercayai individu yang pernah mengirimkan surat layang tentang kes buli bekas penuntut Universiti Pertahanan Nasional Malaysia (UPNM), Allahyarham Zulfarhan Osman Zulkarnain tampil memuatnaik hantaran mengimbas kejadian yang berlaku sekitar tujuh tahun lalu.