,
Hiburan

"Lindungi Makcik Ini Ya Allah" - Naik Kerusi Roda Beli Barang Dapur, Dugaan Makcik OKU Ini Buat Ramai Sebak!

Hanafis Haris
09/04/2020
04:31 MYT
Jika kita fikir kita susah, pasti sebenarnya ada jauh lebih susah.
Mungkin itulah yang dialami seorang wanita Orang Kelainan Upaya (OKU) ini yang terpaksa bergerak menggunakan kerusi roda dari rumahnya menuju ke pasaraya berdekatan.
Kisah menyayat hati itu mula viral di media sosial sejak semalam selepas dua rakaman video memaparkan wanita tersebut dimuat naik oleh seorang pegawai 'frontliner' yang bertugas.
"Makcik ni OKU, dia nak pegi pasaraya tapi tiada mask. So kami bagi mask dan glove pada makcik ni.
"Dia sendirian je pegi beli barang, tak ade sape yang bantu dia. Beli barang pun lepas dapat bayaran Bantuan Prihatin Nasional (BPN). Semoga dipermudahkan segala urusan," katanya sebagai kapsyen.
Menjengah ke ruang komen, rata-rata netizen tersentuh dengan apa yang dipaparkan menerusi rakaman video tersebut.
Kebanyakan mereka sebak apabila melihat dugaan yang terpaksa dihadapi wanita berkenaan.
Tidak cukup dengan itu, layanan anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) terhadap wanita OKU tersebut juga meruntun jiwa.
Anda boleh lihat posting berkenaan di bawah.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Bapa OKU Kudung Tangan dan Kaki Kendong Anak Naik Kerusi Roda Buat Netizen Luluh hati

gempak
13/09/2024
12:55 MYT
Kisah bapa yang kudung kedua-dua belah tangan dan kaki menggendong anak perempuannya sambil menaiki kerusi roda mengundang sebak netizen.
Viral

Momen Sayu Ayah OKU Beri Duit Belanja RM50 Buat Anak Bongsu Jentik Hati Ramai, Kakak Kongsi Kisah Sebenar - "Memang Rutin Abah Setiap Kali ..."

gempak
07/08/2024
15:55 MYT
Kasih ibu membawa ke syurga..kasih ayah kekal selamanya.
Sukan

Olimpik Paris 2024: Wanita OKU Eerah Burger Sanggup Datang Airport Sambut Kepulangan Lee Zii Jia, Luah Hasrat Jemput Ke Kedai Burger

gempak
07/08/2024
04:31 MYT
Pempengaruh dan juga wanita Orang Kelainan Upaya (OKU) yang dikenali sebagai Eerah Burger tidak melepaskan peluang menyambut kepulangan wira Olimpik Malaysia iaitu Lee Zii Jia, Aaron Chia dan Sih Wooi Yik hari ini.
Hiburan

Berbual Dengan OKU, Ramai Tak Sangka Datuk Fazley Rupanya Tahu Guna Bahasa Isyarat - “Boleh Lah Sikit Sebab Aunty Saya Juga Sama”

gempak
02/08/2024
17:00 MYT
Penyanyi dan cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob menjadi perhatian netizen apabila berkebolehan berkomunikasi menggunakan bahasa isyarat.
Berita

Remaja OKU Lahirkan Anak Bapa

gempak
21/07/2024
18:55 MYT
Rahsia seorang remaja perempuan yang juga orang kelainan upaya (OKU) lembam berusia 13 tahun dipercayai diperkosa bapa kandung terbongkar apabila dia melahirkan bayi di sebuah klinik kesihatan di daerah ini semalam.