Laman Utama

Lirik Penuh Bermakna! Lagu ‘Siapa Kata’ dari PETRONAS Bakar Semangat Rakyat Malaysia Dengan Kisah Inspirasi Mengejar Impian

Asyikin Mayudin
04/10/2022
02:30 MYT
Semua orang akan terus berusaha bersungguh-sungguh untuk mengejar impian biarpun berdepan dengan pelbagai rintangan dan halangan.
Lagu ‘Siapa Kata’ daripada PETRONAS nyanyian penyanyi Kaka Azraff dapat membakar lagi semangat rakyat Malaysia untuk mengecapi impian mereka.
Padat dengan kisah inspirasi mengejar impian, setiap bait-bait lirik yang penuh bermakna dalam lagu tersebut juga membuatkan kita bangkit untuk mengatasi kesukaran.
Bukan itu saja, lagu terbaharu Kaka ini turut membuka lembaran baru untuk masyarakat terus bersemangat mengejar impian mereka.
Selaras dengan kedudukan jenama PETRONAS ‘Terus Memacu Kemajuan’, ia juga memberi semangat sama seperti rakyat Malaysia yang mempunyai keupayaan mengatasi segala cabaran.
Malah, PETRONAS juga banyak memberi inspirasi kepada anak muda untuk terus mengejar impian mereka dan berjaya mencapai kejayaan yang disasarkan.
Kisah seorang anak muda bernama Muhammad Izz Amani Mohd Zulkifli, 18 yang diumumkan antara beberapa pelajar cemerlang terpilih sebagai penerima Program Biasiswa Pendidikan PETRONAS (PESP) dapat membakar lagi semangat generasi muda.
Keazaman untuk menggapai impian selain ingin membalas jasa kedua-dua orang tua juga membuatkan seorang lagi penerima PESP iaitu Shahirah Abdul Halim, 18 berusaha bersungguh-sungguh untuk berjaya.
Melihat kejayaan pemilik stesen minyak Petronas di Pendang, Kedah iaitu Siti Nur binti Ahmad yang pernah tular awal tahun lalu turut membuktikan semua orang mampu berjaya asalkan sentiasa berusaha dan tidak pernah berputus asa.
Menerusi lagu ‘Siapa Kata’ daripada PETRONAS, kami mengajak rakyat Malaysia untuk berkongsi kisah mereka menangani kesukaran yang pernah dilalui.
Semua orang berpeluang berkongsi kisah inpirasi mengejar impian mereka melalui laman sosial dengan menggunakan #PETRONASSiapaKata. Boleh juga sertai ‘dance challenge’ menggunakan lagu tema Siapa Kata.
Tonton video muzik (MV) Siapa Kata di YouTube PETRONAS dan boleh muat naik lagu ini di JOOX, Spotify dan Apple Music.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Viral

Dari Tragedi Ke Kejayaan: Kisah 5 Individu Bangkit Berjuang

gempak
16/07/2024
08:53 MYT
Peluang kedua akan selalu hadir dalam kehidupan seseorang. Namun adakah seseorang yang pernah ‘jatuh’, berdepan tragedi dan melalui episod hitam dalam kehidupan mahu memanfaatkan peluang kedua yang datang untuk kembali bangkit.
goldmovie

#GOLD: Sering Bawa Lagu Pembakar Semangat, Kaka Azraff Nak Teruskan Legasi Ella Dalam Bidang Nyanyian

gempak
03/07/2024
06:55 MYT
Dipilih sebagai penyanyi 'original soundtrack' (OST) dalam filem Gold, Kaka Azraff berkongsi dirinya mahu meneruskan legasi ibu saudaranya, Ella, menerusi lagu Kita Pasti Boleh.
the-hardest-singing-show

THSS: Menjadi Yang Pertama Tersingkir, Kaka Azraff Gembira Dapat Cuba Banyak Benda - “Ini Bukan Pengakhiran”

gempak
03/06/2024
01:55 MYT
Konsert minggu keempat The Hardest Singing Show (THSS) telah menyaksikan Kaka Azraff telah menjadi peserta pertama yang tersingkir.
Hiburan

Sambut Aidilfitri Demi Keluarga, Kaka Azraff Akui Terkesan Pemergian Ibu & Kakak - “Kita Yang Bersedih Kenapa Mereka Perlu Terkesan?”

gempak
24/04/2024
06:00 MYT
Aidilfitri 2024 merupakan sambutan Hari Raya paling hiba buat penyanyi, Kaka Azraff apabila dirinya terpaksa menyambut lebaran tanpa dua insan tersayang iaitu ibu dan kakaknya. Berkongsi pengalaman tentang perayaan tanpa dua individu penting dalam hidup, Kaka atau nama sebenarnya Nor Atiqa Noor Azraff, 35, mengakui sangat terkesan dengan pemergia
Terkini

Tak Tahu Nak Buat Apa Pada Hujung Minggu? Jom Saksikan 2 Filem Ini!

gempak
22/03/2024
13:55 MYT
Tersedia di platform Youtube Astro Shaw, dua filem ini turut boleh distrim di peranti pintar di mana-mana dan pada bila-bila masa.