Penyanyi dan pelakon, Ning Baizura akui langsung tidak patah semangat selepas susulan penularan video nyanyiannya ketika mendendangkan lagu Awan Yang Terpilu yang didakwa sumbang dan dikritik hebat beberapa minggu lalu.

Malah Ning, 47, berkata keazamannya untuk terus menghiburkan peminat lebih tinggi apabila dia mendapat sokongan daripada ramai rakan artis seperti Siti Nurhaliza Tarudin, Jaclyn Victor dan Shila Amzah.

“Saya baik-baik saja, sebetulnya berasa gembira dan tersentuh hati apabila rakan-rakan artis terus memberi sokongan padu walaupun dihimpit kontroversi itu.

“Bayangkan jika 30 tahun berada dalam industri tapi orang tak bercakap fasal kita tak risau ke? Bagi saya, benda buruk boleh ditukar kepada perkara positif.

“Insya-Allah, tahun depan sempena 30 tahun pembabitan sebagai penyanyi, mana tahu ada rezeki saya akan hadiahkan sebuah konsert untuk peminat,” katanya kepada Astro Gempak.

Ning ditemui ketika majlis pelancaran Wonder Suit by Jovian Mandagie di Tropicana Golf and Resort, Petaling Jaya semalam selepas memperkenalkannya bersama empat selebriti terkenal Rozita Che Wan, Ifa Raziah, Sherry Alhadad dan Dolla yang terpilih sebagai duta produk.

Tambah Ning, dia hanya mentertawakan kembali pihak mengecamnya kerana baginya ia isu itu kecil sahaja.

“Saya nak tergelak saja…bukan bongkak, tapi mereka yang mengutuk mungkin tak pernah tahu apa saya pernah lalui sebelum ini. Kontroversi dialami dulu lebih teruk.

“Dulu saya fikir, mungkin saya artis yang paling kontroversi. Boleh namakan apa saja, misalnya isu pakaian seksi, ditipu pengurus atau pandai menjawab bila dikecam?

“Jadi, bagi saya, isu dikritik menyanyi sumbang ni seperti main enjit-enjit semut saja (isu kecil),” ujarnya.