Laman Utama

“Macam Lebih Kurang Period Pain Je” - 14 Jam Layan Kontraksi, Neelofa Kongsi Pengalaman Bersalin Bilal

Syafiqah Jalal
07/02/2022
00:50 MYT
Selepas lebih seminggu melahirkan putera sulungnya, Muhammad Bilal, selebriti popular Neelofa mengimbau kembali pengalaman bersalinnya buat pertama kali.
Berkongsi detik mendebarkan serta manis itu, Neelofa memberitahu dia bagai tidak percaya sudah mula rasa kontraksi malah sempat menyamakannya dengan sakit datang bulan yang dialami sebelum ini.
“Masa ni macam tak percaya dan tak boleh digest, betul ke sakit nak beranak ni sebab macam leblih kurang period pain je… (senggugutku sangat ekstrem ya setiap bulan).
“Haris (suami) balik kerja malam tu, terus dia cakap jom kita pergi hospital and i was like… yeke sayang? Kot-kot false alarm. So i started to record setiap kali sakit,” ceritanya.
Isteri kepada pendakwah bebas dan pelakon Haris Ismail atau PU Riz itu berkongsi kisah melahirkan anak pertamanya di InstaStory Instagram miliknya.
Menyambung perkongsian itu, Neelofa memberitahu meskipun tidak pasti dengan apa yang berlaku sekitar jam 1 pagi hari yang sama, dia sudah pun berada di dewan bersalin.
“So by 1 am I dah terbaring di labour room… masih clueless ‘betulke dah nak beranak ni’. Pak Ustad (Haris) buat solat sikit sambil tunggu doktor. Masa ni sampai-sampai dah 2cm,” katanya.
Neelofa berkata dia menahan sakit konstraksi selama 14 jam sebelum puteranya selamat dilahirkan pada hari yang sama jam 3.44 petang
“Teman suami makan breakfast, masa ni dah lebih lapan jam layan contraction dan enam jam kemudian, jam 3.44 petang Allah mudahkan segalanya. Bilal dilahirkan dengan selamat,” tulisnya.
Gembira dengan fasa yang dilaluinya itu, Neelofa bersyukur kerana dikurniakan suami seperti Haris yang sentiasa berada di sisi.
“Sentiasa ada di sisi, terima kasih suamiku. Walaupun mencabar the first five days di hospital, tapi tu antara hari atau momen terindah bersama suami sepanjang berkahwin,” tulisnya lagi.
Neelofa dan Haris mendirikan rumah tangga di sebuah hotel terkemuka di ibu negara pada 27 Mac tahun lalu.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Uyaina Arshad Kongsi Momen Pertama Kali Jumpa Neelofa & Izara Aisyah - “I Adore Both Women So Much In Many Ways”

gempak
22/07/2024
12:55 MYT
Pelakon dan pengacara Uyaina Arshad berkongsi momen pertama kali dia bertemu dengan selebriti dan usahawan Neelofa serta aktres Izara Aisyah.
Hiburan

PU Riz Puji Masakan Neelofa, Nak Anak-Anak Makan Makanan ‘Homemade’ Saja - “Kalau Boleh Memang Nak elak…”

gempak
17/07/2024
00:55 MYT
Usahawan dan selebriti terkenal Neelofa memberitahu suaminya yang juga penceramah bebas iaitu PU Riz atau Haris Ismail lebih gemar anak-anak mereka makan makanan yang dimasak di rumah.
Hiburan

"Sebagai Anak Saya Tentu Bangga" - Syarikat Bapa PU Riz Tersenarai 500 Syarikat Terbaik Malaysia

gempak
16/07/2024
18:27 MYT
Syarikat agensi pekerjaan AP Ukhwah Sdn Bhd melakar sejarah tersendiri apabila meraih Top 500 Customer Certification Trusty Brand Award pada Majlis Tindakan Pengguna Negara
Hiburan

Cara Masak Dikritik Netizen, Neelofa Dah Malas Buat Konten Memasak – “Semua Macam Terpaling Betul”

gempak
16/07/2024
07:25 MYT
Menerusi perkongsian di Instagram (IG), Neelofa menyatakan dia berasa malas untuk menghasilkan sebarang konten masakan.
Hiburan

Pembukaan Kedai Pertama Hadiah Istimewa Buat Peminat Neelofa & PU Riz - “Alhamdulillah, Perniagaan Yang Kami Usahakan Mendapat…”

gempak
15/07/2024
11:55 MYT
Pasangan selebriti, Neelofa dan Ustaz Muhammad Haris Mohd Ismail atau PU Riz melahirkan rasa syukur apabila impian untuk membuka kedai pertama mereka iaitu Nunha Store tercapai.