Pengaruh dan populariti dua bintang K Pop dari dua kumpulan popular Korea Selatan menjadikan nama mereka dipilih sebagai idol oleh sebuah majalah British.

Personaliti itu adalah V dari BTS dan Lisa dari Blackpink. V dinobatkan sebagai Idol Lelaki Terpopular sementara Lisa pula sebagai Idol Wanita Terpopular 2021 versi majalah Nubia.

Pengiktirafan tersebut dibuat berdasarkan data yang dikutip daripada pelbagai platform termasuk pencarian di Google, survey secara online dan bersemuka serta beberapa cara lain.

Menerusi laporan AllKPop, majalah tersebut memilih 10 nama artis K Pop yang disifatkan popular seperti Cha Eunwoo dan, EXO’s Baekhyun namun keputusan berpihak kepada V dari BTS untuk kategori lelaki.

Majalah tersebut menulis: "V seperti seorang lelaki yang telah 'memecahkan rekod' internet dengan popularitinya.

"Kajian kami menunjukkan dia sebagai wajah paling popular dan mempunyai peminat yang sangat besar di seluruh dunia."

Laporan yang sama juga mengatakan selain sukses sebagai salah seorang anggota kumpulan paling berpengaruh di dunia, V juga sangat berbakat dan lakonan.

Malah perkataan V juga sempat disalah tafsir sebagai aksara paling banyak dicuit di Twitter. Ironi, pengguna platform tersebut mencuit aksara V sebagai merujuk kepada V BTS.

Sementara populariti Lisa pula tidak dinafikan dengan penglibatannya sebagai salah seorang anggota Blackpink selain kejayaan solo lainnya.