Cef selebriti, Datuk Fazley Yaakob mengimbas kembali detik-detik yang tidak dapat dilupakan ketika majlis persandingannya 13 tahun lalu.

Berkongsi menerusi ruangan Instagramnya, Fazley memberitahu, pelbagai kejadian menduganya ketika hari persandingannya ketika itu.

"Kira-kira 13 tahun dahulu saya dan Adik Sayang (panggilan isteri) @azrene_ahmad bersanding selepas bernikah pada 7 November.

"Majlis diadakan dengan harapan agar ianya meriah dan dipenuhi kehadiran insan-insan tersayang serta sahabat handai.

"Namun sayangnya, hanya airmata yang sering hadir di pipi kami berdua, dugaan demi dugaan, halangan demi halangan.

"Malahan rakan-rakan media yang hadir turut dihalang daripada membuat sebarang liputan, rakan-rakan parlimen Arwah Bapak turut menerima panggilan dan ‘arahan keramat’ agar tidak hadir ke majlis kami.

"Makanya, saya dan Azrene sendiri tidak mampu ingat apa yang terjadi, siapa yang hadir, dan apakah butiran lain sepanjang majlis berlangsung.

"Majlis persandingan yang seharusnya menjadi hari yang terindah, menjadi hari yang penuh tangisan, kesedihan dan ketakutan," tulisnya.

Kira-kira 13 tahun dahulu saya dan Adik Sayang @azrene_ahmad bersanding selepas bernikah pada 7 November, majlis diadakan dengan harapan agar ianya meriah dan dipenuhi kehadiran insan-insan tersayang serta sahabat handai. . Namun sayangnya, hanya airmata yang sering hadir di pipi kami berdua, dugaan demi dugaan, halangan demi halangan, malahan rakan-rakan media yang hadir turut dihalang daripada membuat sebarang liputan, rakan-rakan parlimen Arwah Bapak turut menerima panggilan dan ‘arahan keramat’ agar tidak hadir ke majlis kami. Makanya, saya dan Azrene sendiri tidak mampu ingat apa yang terjadi, siapa yang hadir, dan apakah butiran lain sepanjang majlis berlangsung. Majlis persandingan yang seharusnya menjadi hari yang terindah, menjadi hari yang penuh tangisan, kesedihan dan ketakutan. . Namun, Allah maha besar, tahun ni kami masuk 13 tahun bersama dengan 4 orang anak. Terima kasih semua yang hadir ke majlis perkahwinan kami, mungkin kami berdua tidak sempat mengucapkannya sebanyak yang kami hasratkan, namun, sekali lagi terima kasih semua yang sentiasa mendoakan kami berdua! ? #fazrene13 #Allahuakbar

A post shared by Dato' Fazley Yaakob (@fazleyyaakob) on


Berkongsi hidup dengan Azrene selama 13 tahun, Fazley bersyukur apabila dikurniakan empat cahaya mata.

"Allah maha besar, tahun ini kami masuk 13 tahun bersama dengan 4 orang anak.

"Terima kasih semua yang hadir ke majlis perkahwinan kami, mungkin kami berdua tidak sempat mengucapkannya sebanyak yang kami hasratkan.

"Namun, sekali lagi terima kasih semua yang sentiasa mendoakan kami berdua!" tambahnya.

Entri menyentuh hati itu meraih pelbagai komen dan doa daripada peminatnya.

Malah, ada yang menjadikan kisah dan pengorbanan itu sebagai titipan semangat dalam ikatan rumah tangga yang dibina.

Kami turut mendoakan kebahagiaan berpanjangan buat Fazley dan Azrene. Selamat menyambut ulang tahun perkahwinan ke-13 tahun!