,
Terkini

“Mak Saya Pun Suka Tengok I-Tanggang Kerana Nadhir Nasar… Sebab Dia Punya Lakonannya Mantap Dan Tak Kayu” - Netizen Terpukau Prestasi Lakonan Nadhir Nasar

Izwan Isa
05/10/2021
06:45 MYT
Episod empat drama siri I-Tanggang baru sahaja menemui penonton semalam. Seperti yang dijangka, episod baharu kali ini turut mengundang emosi luar biasa dalam diri penonton, terutama menyaksikan watak Syafiq Hambali, lakonan Nadhir Nassar yang kecewa dengan adiknya, Syuhadah (Yuyun Hikmah) yang mengandung anak luar nikah.
Rata-rata pengguna media sosial khususnya di Twitter memberi maklum balas positif terhadap perkembangan watak Syafiq. Ada yang melahirkan rasa kasihan dan ada juga yang turut sama kecewa dengan watak remaja penghantar makanan itu.
“Dia marah bukan sebab adik mengandung. Tapi dia marah sebab dia rasa dia dah gagal,” komen seorang pengguna Twitter yang menggunakan nama @FarahinAriffin.
Sementara itu, pengguna dengan akaun bernama @ashrahmxn pula berkata, lakonan mantap Nadhir Nasar turut mendapat perhatian ibunya. “Mak saya pun suka tengok I-Tanggang kerana Nadhir Nasar. Sebab dia punya lakonan mantap dan tak kayu. Lagi-lagi yang hari ini punya episod. Secara keseluruhan, syabas Nadhir Nasar!,” tulisnya.
Dalam pada itu, seorang lagi pengguna Twitter mendedahkan yang dirinya diselubungi emosi sewaktu menyaksikan babak konflik antara Syafiq dan Syuhadah selepas Syafiq mendapat tahu adiknya hamil luar nikah. “Jadi, saya tonton kembali babak ini dan masih terpukau bagaimana dia (Nadhir) menyalurkan emosi menerusi dialog dan matanya. Saya dapat rasakan suaranya sedikit pecah, menjadikan babak ini lebih natural. Seperti menyaksikan babak ini berlaku di depan mata sendiri, bukan di layar kaca.
“Saya menangis untuk pengetahuan anda. Terlalu emosi bila tengok drama tetapi drama ini terlalu bagus. Persembahannya sampai ke penonton, rasanya sampai walaupun cuma daripada kaca televisyen.
"Saya hanya sangat berbangga dan puas hati dengan skrip dan lakonan. Baru episod 4 tetapi kru dan pelakon I-Tanggang dah buktikan yang siri ini akan menjadi lain daripada lain.
“Siri ini benar-benar menyentuh saya setiap minggu dengan babak-babaknya. Mereka buat kerja yang bagus. Saya ingin ucapkan terima kasih dan menghargai setiap individu yang terlibat dalam pembikinan I-Tanggang. Siri ini layak untuk terima lebih banyak tontonan,” tulisnya lagi.
I-Tanggang mengisahkan tentang Khalil Rayyan atau Khay, penghidap kanser yang memerlukan kerusi roda untuk bergerak. Erma, ibu kepada Khay pula merupakan seorang influencer (pempengaruh) media sosial, penulis buku dan penjual minyak aromaterapi yang berjaya.
Konflik tercetus apabila Khay bertemu dengan dua rakan virtualnya, Royal-E (Esra) dan CapeqRyder (Syafiq) lalu menubuhkan kumpulan sembang ‘I-Tanggang’.
Dilakonkan oleh Faizal Hussein, Sherie Merlis, Danish Hazriq, Nadhir Nasar, Emma Sofea, Emelda Rosmila, Wan Raja, Zarina Zainuddin, Sofia Jane dan Andy Teh drama I-Tanggang disiarkan setiap Isnin, bermula 13 September 2021 pukul 9 malam di Astro Citra.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Nadhir Nasar Terima Teguran Pelakon Senior - “Pasti Ada Saja Yang Mereka Pendam Kepada Pendatang Baharu”

gempak
12/09/2024
02:55 MYT
Pelakon Nadhir Nasar bersetuju dengan kenyataan berhubung ramai pelakon generasi baharu yang bertubuh sasa gagal melakukan babak aksi dengan betul seperti yang disuarakan oleh pelakon senior, Ruzaidi Abdul Rahman baru-baru ini.
Hiburan

“Saya & Mimi Mahu Fokus Karier Masing-Masing Dahulu Sebelum Melangkah Ke Arah Seterusnya” - Syafiq Kyle

gempak
15/08/2024
08:25 MYT
Pelakon Syafiq Kyle berkongsi perkembangan terkini mengenai hubungannya  bersama aktres Mimi Lana.
Drama

Astro Tampilkan Drama Adaptasi Jepun Pertama Drama Turun Ke Hati & Kelas Tahanan Cikgu Hiragi

gempak
13/08/2024
12:55 MYT
Dua drama adaptasi yang memenangi anugerah paparkan perjuangan orang dengan penglihatan yang terhad dan kesan buruk buli siber, bersiaran bermula Ogos ini di Astro Ria.
kaharkaplahighcouncil

Kahar Kapla High Council

gempak
11/06/2024
12:58 MYT
Jom! Jom! Jangan tunggu last minute untuk korang join Peraduan Lesen High Council
Berita

Serangan Balai Polis: Ibu, Bapa Tiada Kekuatan Lihat Barang Arwah Konstabel Muhamad Syafiq

gempak
08/06/2024
23:55 MYT
Ahli keluarga kepada Konstabel Muhamad Syafiq, 24, anggota polis yang maut dalam serangan di Balai Polis Ulu Tiram, Johor, mengaku tidak sanggup untuk membuka bungkusan barang peninggalan Allahyarham yang diterima mereka.