,
Viral

Makan Hotpot Sambil Tengok Movie, Netizen Luah Rasa Risau - “Alamak! Tak Berbau Ke Nanti? Kalau Ada Lipas Macam Mana?“

Mya Amri
28/08/2024
13:55 MYT
Baru-baru ini, pawagam Dadi Cinema mengumumkan bakal menjadi panggung wayang pertama di Malaysia yang memperkenalkan menu hotpot kepada pelanggan mereka.

Hidangan hotpot

Berita itu diumumkan menerusi hantaran di akaun Facebook rasmi milik Dadi Cinema.
Difahamkan panggung wayang yang menawarkan hidangan set hotpot itu akan dibuka di cawangan Pavilion Kuala Lumpur tidak lama lagi.
Melihat kepada foto posting yang disiarkan, hidangan itu tidak disertakan dengan mesin hotpot seperti kebiasaan di kedai makan.
Sebaliknya, sup panas untuk menu tersebut disajikan dalam sebuah mangkuk manakala set makanan seperti sayur, daging, bebola dan sebagainya dihidangkan dalam sebuah bekas berbentuk empat segi.

Undang pelbagai reaksi netizen

Bagaimanapun sebaik sahaja pengumuman itu dilakukan ternyata perkara itu telah mengundang pelbagai reaksi netizen.
Rata-ratanya meluahkan rasa bimbang dengan idea tersebut kerana mereka beranggap hidangan hotpot boleh mengganggu fokus seseorang dan menimbulkan rasa kurang selesa.
Malah ada juga yang menyatakan idea itu akan menyusahkan pekerja untuk membersihkan sisa makanan mereka selain boleh mengakibatkan wujudnya haiwan perosak seperti tikus dan lipas.
Walau bagaimanapun, ada juga netizen yang menyukai pembaharuan dilakukan dan merasakan perkara itu tidak akan menimbulkan sebarang masalah besar.
Sehingga kini, masih belum ada lagi pengumuman tarikh yang tepat mengenai pembukaan hidangan hotpot itu.
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Anda Tak Perlu Buat Pengumuman Bila Rasa Nak Unfollow Me” - Zarina Anjoulie

gempak
13/09/2024
08:55 MYT
Pelakon Zarina Anjouline atau lebih mesra disapa sebagai Anju berkata laman Instagram miliknya bukan lapangan terbang yang memerlukan membuat pengumuman sekiranya ada netizen mahu berhenti mengikutnya.
Hiburan

Foto Hitam Putih Undang Sebak, Netizen Titip Doa Buat Fazura - “Hugs… Semoga Yang Baik-Baik Untuk Awak”

gempak
13/09/2024
05:55 MYT
Pelakon, Nur Fazura mendapat perhatian netizen susulan berita mengenai usahawan cantik ini memfailkan permohonan cerai terhadap suami, aktor Fattah Amin, pagi tadi.
Hiburan

7 Tahun Kahwin, Fazura Fail Cerai Terhadap Fattah Amin

gempak
13/09/2024
04:38 MYT
Aktres dan usahawan Nur Fazura Sharifuddin dilaporkan telah memfailkan permohonan cerai terhadap suami, pelakon Fattah Amin, pagi tadi selepas tujuh tahun berkahwin.
Hiburan

Muka Disamakan Dengan Girlfriend Popeye Sebab Rambut Pendek, Intan Najuwa Sekolahkan Netizen - "Saya Tak Guna Duit Awak..."

gempak
12/09/2024
08:25 MYT
Pelakon Datin Intan Najuwa memberitahu dia tidak mengendahkan komen netizen yang menyifatkannya serupa dengan teman wanita watak animasi terkenal, Popeye, ketika berambut pendek.
Hiburan

Kongsi Video Luang Masa Dengan Anak, Netizen Puji - “Very Fatherly Tok Ram, Dalam Serius Ada Lembut..”

gempak
12/09/2024
06:25 MYT
Sejak kehadiran anak angkat sebagai penyeri hidup, Datin Alyah dilihat sering berkongsi momen keluarga kecilnya di media sosial.