Jurusolek terkenal, Datuk Alha Alfa memohon maaf sekiranya ada yang menganggap solekan pelakon, Intan Najuwa sewaktu majlis akad nikah terlalu berat dan sarat.

Alha atau nama sebenarnya Abdul Al Halim Mohd Al Fadzil, 35, tampil memberikan penjelasan berhubung dakwaan netizen mengenai cara solekannya itu.

Menurut Alha, perkara tersebut berlaku disebabkan Intan melakukan penyambungan bulu mata (eyelash extension) yang menyebabkan solekan itu kelihatan seolah-olah tidak bersesuaian dengannya.

“Maaf sekiranya anda rasa solekan Intan Najuwa itu heavy, kelemahan saya apabila pengantin pakai eyelash extention siap sedia.

“Saya tidak salahkan pengantin, cuma orang luar akan salahkan saya ‘kenapa bulu mata tebal? Dia make up simple lagi cantik,’” maklumnya menerusi ruangan Insta Story di akaun Instagram miliknya.

A post shared by www.alhaalfa.com (@alhaalfa)


Menerusi hantaran yang sama, Alha juga menegaskan hanya menggunakan solekan asas (foundation) untuk mendapatkan gaya natural.

“Make up guna satu pam foundation sahaja, dap dap pakai span sampai hilang foundation sebab nak bagi natural.

“Tapi disebabkan tak dapat ambil gambar dari pengcahayaan natural (matahari) sebab hujan, jadi bila guna lighting akan nampak tebalnya, tapi tak mengapa, Intan gembira saya pun gembira,” jelasnya.


Dalam pada itu, Intan juga memberikan kata-kata semangat buat Alha dan menyatakan dia amat menyukai solekan tersebut.

“Jangan dengar orang cakap sebab Intan suka gila, make up lawa sangat sangat, terima kasih abang ku,” tulis Intan menerusi Direct Massage (DM) kepada Alha.


BACA: Intan Najuwa Kahwin Tapi Ibu Yang Jadi Perhatian Netizen - “Cantiknya Mak Dia, Ingatkan Kakak”

Terdahulu, Intan, 26, sah bergelar isteri kepada usahawan Datuk Ahmad Azraf Asman, 39, dengan sekali lafaz pada pukul 6.45 petang Jumaat di Desaru Coast, Johor.

BACA: Selamat Bernikah Dengan Datuk Ahmad Asraf, Intan Najuwa Terima Wang Hantaran RM222K

Dalam majlis itu, Intan menerima mas kahwin berjumlah RM20,000 serta wang hantaran bernilai RM222,000.

Angka dua diambil sempena simbolik kepada tempoh perkenalan pasangan dua sejoli itu yang masuk tahun kedua.