,
Hiburan

Mariah Carey Hilang Ibu & Kakak Yang Pernah Mahu Menjualnya Kepada Bapa Ayam, Meninggal Dunia Pada Hari Sama

Khairil Khusyairi
27/08/2024
00:55 MYT

Penyanyi popular Mariah Carey sedang berduka apabila kehilangan dua insan terdekat dalam hidupnya.

Meninggal Pada Hari Sama

Pada Isnin (26 Ogos), penyanyi Fantasy berusia 55 tahun itu memaklumkan bahawa ibunya iaitu Patricia dan kakaknya, Alison meninggal dunia pada hari yang sama pada hujung minggu.

"Hati saya hancur kerana saya kehilangan ibu saya pada hujung minggu lalu. Malangnya, dalam satu peristiwa yang tragis, kakak saya kehilangan nyawanya pada hari yang sama.

"Saya berasa bertuah kerana dapat menghabiskan minggu terakhir bersama ibu saya sebelum dia meninggal dunia.

"Saya menghargai kasih sayang dan sokongan dan penghormatan semua orang terhadap privasi saya ketika masa yang sukar ini,” kongsinya dalam satu kenyataan kepada People.

Punca Tidak Dedahkan

Tiada butiran lanjut, termasuk punca kematian Patricia dan Alison, telah didedahkan pada masa itu.

Mariah mempunyai hubungan yang rumit dengan ibu dan kakaknya selama ini.

"Seperti banyak aspek dalam hidup saya, perjalanan saya dengan ibu saya penuh dengan percanggahan dan realiti yang bersaing. Ia tidak pernah hanya hitam-putih - ia menjadi pelangi emosi.

"Hubungan kami adalah tali kebanggaan, kesakitan, rasa malu, kesyukuran, cemburu, kekaguman dan kekecewaan. Cinta yang rumit menambat hati saya kepada ibu saya,” Mariah menulis tentang ibunya dalam memoir 2020nya The Meaning of Mariah Carey.

Walaupun hubungan bermasalah, Mariah mengekalkan hubungan dengan Patricia dan mendedikasikan memoirnya sebahagiannya kepada ibunya.

"Dan kepada Pat, ibu saya, yang, melalui semua itu, saya percaya sebenarnya melakukan yang terbaik yang dia boleh.

"Saya akan mencintai awak sebaik mungkin, sentiasa." tulis Mariah.

Mengenai hubungan rumitnya dengan Alison, Mariah menulis dalam memoirnya bahawa sekurang-kurangnya pada masa itu ‘secara emosi dan fizikal lebih selamat untuk saya tidak mempunyai sebarang hubungan’ dengannya.

Sumber: People

Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

“Setiap Orang Ada Pandangan Masing-Masing” - Hun Haqeem Gembira Kakak Dapat Tunai Impian Main Gitar Di Majlis Perkahwinan Sendiri

gempak
13/09/2024
14:55 MYT
Pelakon, Hun Haqeem meluahkan rasa gembira selepas kakaknya, Nureen Qistina berjaya menunaikan hasrat untuk bermain gitar di majlis perkahwinannya sendiri.
Berita

Bekas Pelumba GP Negara Meninggal Dunia

gempak
12/09/2024
03:26 MYT
Pelumba yang pernah membawa nama Malaysia ke peringkat Asia dan antarabangsa, Elly Idzlianizar Elias, 40 meninggal dunia, semalam.
Hiburan

Liyana Jasmay Sebak Peminat Nombor Satu Sudah Tiada - “Ibu Selalu Bersama Saya..”

gempak
11/09/2024
06:25 MYT
Sering menjadi tulang belakangnya dalam dunia seni, pelakon dan penyanyi, Liyana Jasmay tidak dapat menahan air mata apabila terkenang momen bersama ibunya, Allahyarham Datin Habsah Simpon.
Hiburan

Kagum Dengan Ciptaan Allah SWT, Alif Satar Sentuh Hati Netizen Dengan Nasihat - “Dia Tak Perlukan Kita, Kita Perlukan Dia”

gempak
11/09/2024
05:55 MYT
Pelakon dan penyanyi, Alif Satar berkongsi hantaran bermakna mengingatkan orang ramai terhadap kebesaran Allah SWT.
Hiburan

"Ya Allah Sedihnya" - Khai Bahar Peluk Kartina Aziz Sampai Alir Air Mata, Reaksi Netizen Bercampur-Baur!

gempak
11/09/2024
00:55 MYT
Tular di media sosial sebuah video yang memaparkan penyanyi Khai Bahar memeluk erat pelakon legenda, Kartina Aziz baru-baru ini.