Aktres jelita Maya Karin berdepan detik cemas apabila diserang panic attack ketika menyampaikan anugerah di Festival Filem Malaysia ke-32 (FFM32) di Encore, Melaka baru-baru ini.

Maya secara spontan terpaksa menanggalkan kasut tumit tingginya bagi melegakan perasaan ketika bersama-sama dengan pelakon Faizal Hussein ketika itu.

"Satu-satunya cara untuk bertenang dan tidak pengsan adalah memastikan kaki saya jejak tanah. Terima kasih seribu kali kepada Faizal Hussein sekali lagi," maklum Maya.

Ketika menyampaikan anugerah kepada Pelakon Lelaki Terbaik FFM32, Maya kelihatan cemas dan suaranya terketar-ketar sebelum dihampiri Faizal.

Kemudiannya, Maya terpaksa berpaut pada Faizal untuk membantunya menanggalkan kedua-dua sepatu yang disarungnya bersama dres hitam.

Maya secara profesional meneruskan tugasnya untuk menyampaikan trofi kepada pemenang dengan hanya berkaki ayam sebelum berlalu ke belakang pentas usai segmen terbabit.

"My hero malam itu. Sangat gentleman, siap kutip kasu saya yang tertinggal atas pentas," tambah Maya memuji tindakan budiman Faizal Hussein.