Usahawan muda Cik B menolak pemberian hadiah berjenama mewah Christian Dior daripada ibunya, Datuk Seri Vida (DSV).

Menerusi laman sosial Twitter, Cik B atau nama sebenarnya Nur Edlynn Zamileen Muhammad Amin berkongsi perbualan WhatsApp ibunya untuk tatapan umum.

“Kito dok minat bare gini (kita tak minat barangan macam ni),” tulis Cik B dalam dialek Kelantan.Menerusi perkongsian itu, DSV mahu membeli hadiah berupa sebuah beg sandang, beg tangan dan kasut sukan yang harganya mencecah ribuan ringgit.

Namun, apa yang menarik perhatian ramai adalah remaja berusia 15 tahun itu menolak pemberian hadiah mewah daripada ibunya.

Hasil tinjauan Gempak di ruang komen, rata-rata wargamaya bersetuju dengan penolakan itu kerana merasakan jenama mewah tersebut berbeza dengan citarasa Cik B.

Malah, ada yang turut menawarkan diri untuk menjadi anak angkat DSV kerana cemburu dengan barangan yang mahu diberi.

“Cik B minat barang hypebeast dengan streetwear, barang macam ni mama minat la,” kata seorang wargamaya.

“Bagi jenama Supreme barulah Cik B pandang,” komen seorang wargamaya.

“Bila dalam hidup kau semua dah ada, sampai mak nak belanje beg pon dia taknak. haha,” usik seorang wargamaya.

“Tolonglah bagitau mama awak untuk ambil saya sebagai anak angkat,” rayu seorang wargamaya.

“Cik B ni anak org kaya. Umur muda dah ada banyak duit. Tapi kagum dengan sifat humble dia,” puji seorang wargamaya lagi.

“Cik B dah biasa pakai yang seangkatan dengan benda tu. Tu yang jadi tak minat. Kami rakyat marhaen nak pakai benda-benda mcm tu. Sekali seumur hidup pun dah okay,” luah seorang wargamaya lagi.

Sehingga kini, perkongsian Cik B itu telah menerima lebih 8,000 ulang kicau dan 24,000 tanda suka daripada warga Twitter.