Filem terbaru arahan pengarah terkenal Kabir Bhatia, Kerana Korona menyaksikan pertemuan semula dua pelakon hebat iaitu Rita Rudaini dan Rashidi Ishak.

Manakan tidak, kali terakhir mereka dipertemukan bersama dalam filem adalah pada tahun 2006 menerusi Cinta. Kini, selepas 15 tahun, keduanya digandingkan semula dalam sebuah filem yang dijangka tidak kurang hebatnya.

Sudah pasti ramai yang merindui lakonan hebat dua pelakon ini kerana penghayatan yang disampaikan bukan calang-calang. Rita dan Rashidi juga sangat berpengaruh dalam dunia perfileman dengan kredibiliti mereka.

Kerana Korona mengisahkan tiga cerita yang mempunyai pertalian, ia membawa penonton lebih menghayati nilai murni serta melihat dari sudut positif di sebalik Perintah Kawalan Pergerakan (PKP).

Bukan itu sahaja, bagi babak di kampung yang ditonjolkan, mesej yang cuba disampaikan adalah apabila terjadi PKP ia membuatkan masyarakat Malaysia lebih bersatu membantu antara satu sama lain agar dapat sama-sama meneruskan perjuangan dalam waktu getir.

Selain Rita dan Rashidi, Kerana Korona turut menampilkan barisan pelakon hebat lain seperti Ummi Nazeera, Shasha Abedul, Datuk Jalaludin Hassan, Fatimah Abu Bakar dan ramai lagi.

Ia akan menjengah ke pawagam rumah anda menerusi Astro First (saluran 480) pada Khamis ini, jangan lepaskan peluang untuk menyaksikannya!