,
Laman Utama

Menyesal Seumur Hidup! Seorang Suami Kehilangan Isteri Selepas Anggap Covid-19 Sekadar Konspirasi

Zulaikha Yusof
30/09/2020
23:50 MYT
Seorang lelaki di Amerika Syarikat, Brian Lee Hitchens terpaksa menanggung penyesalan seumur hidup selepas kehilangan isterinya, Erin akibat Covid-19.
Memetik laporan Mirror UK, Brian meluahkan rasa kesal kerana menganggap pandemik itu sekadar sandiwara dan konspirasi pihak tertentu.
Brian memberitahu pada bulan Julai lalu, dia dan isterinya yang berusia 46 tahun telah membaca bahawa Covid-19 itu adalah palsu dan ia cuma selesema biasa. Mereka berdua juga membaca dakwaan bahawa virus ini dikaitkan dengan teknologi 5G.
Mereka mengabaikan semua Tatacara Operasi Standard (SOP) dan meneruskan rutin harian seperti biasa. Mereka tidak mengamalkan penjarakan sosial dan tidak memakai topeng muka di tempat awam.
Akhirnya, mereka berdua jatuh sakit sebelum didiagnos Covid-19.
Ketika Brian mula sembuh, malangnya keadaan isterinya makin buruk sehingga akhirnya meninggal dunia disebabkan mempunyai masalah jantung.
Kata Brian, dia sepatutnya mendengar nasihat sejak awal lagi.
"Saya harap saya mematuhi dari awal. Ini adalah virus sebenar yang mempengaruhi orang secara berbeza.
"Saya tidak dapat mengubah masa lalu. Saya hanya dapat hidup hari ini dan membuat pilihan yang lebih baik untuk masa depan.
"Dia tidak lagi menderita, tetapi dalam keadaan damai. Saya terpaksa menempuh masa kehilangannya, tetapi saya tahu dia berada di tempat yang lebih baik," katanya kepada BBC.
Sumber: Mirror UK
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Terkini

Suami Buat 100 Panggilan Gangguan Sehari Kerana Cemburu

gempak
18/09/2024
11:55 MYT
Semuanya terbongkar selepas wanita yang berusia 31 tahun dari wilayah Hyoga,Jepun telah membuat satu laporan polis.
Hiburan

Komposer Ooi Eow Jin Meninggal Dunia

gempak
18/09/2024
11:16 MYT
Komposer dan pemuzik terkenal, Datuk Ooi Eow Jin meninggal dunia akibat sakit tua pada petang Rabu.
Berita

Diisytihar Musuh Selepas Keluar GISB, Bekas Jemaah Cerita Perit Hidup Tiga Tahun Dipisah Anak Isteri - "Fikiran Didoktrin, Mereka Ditempatkan Di Negara ..."

gempak
16/09/2024
04:25 MYT
Kisah syarikat GISB Holdings Sdn Bhd (GISBH) yang didakwa memanipulasi penghuni rumah amal mereka ternyata masih memberi kesan mendalam buat seorang bekas pengikut kumpulan berkenaan.
Berita

Remaja Meninggal Dunia Selepas Rebah Ketika Main Bola Sepak

gempak
09/09/2024
16:25 MYT
Seorang remaja lelaki berusia 14 tahun meninggal dunia ketika sedang bermain bola sepak di padang Semenyih,Selangor, pada Sabtu.
Viral

Gara-Gara Makan Berlebihan, Kucing 'Oyen' Cecah Berat Lebih 17 Kilogram

gempak
08/09/2024
11:55 MYT
Seekor kucing jantan gergasi yang memiliki berat menyamai kanak-kanak ditemui tinggal di ruang bawah tanah sambil makan biskut dan minum sup.