Isteri pertama Syamsul Yusof, Puteri Sarah Liyana akui ada sebab mengapa selama ini keluarganya berdiam diri seolah-olah nampak seperti tidak memberi sokongan kepadanya ketika berlaku kemelut rumah tangga.

Menurut Puteri Sarah, 38, adik beradiknya berprofesyen tinggi dan tidak boleh terlalu lantang untuk bersuara terutama di media sosial.

"Selama ini orang tertanya tanya ke mana pergi keluarga saya dan kenapa mereka tidak kehadapan untuk menyokong saya.

"Sebenarnya mereka sentiasa membantu dan beri sokongan kepada saya di belakang cuma mereka masing masing ada kerjaya sendiri malah seorang penjawat awam.

"Macam adik saya yang hadir pada hari ini dia seorang doktor tak akan dia nak lantang berkata kata dengan profesyen dia begitu.

"Jadi mereka tak boleh terlalu 'loud' (di media sosial) seperti yang 'sebelah' (keluarga madunya Ira Kazar) sana oleh kerana profesyen mereka.

"Tapi apa-apa pun saya bangga kerana harini ini mereka datang temani saya," katanya kepada Gempak.

Puteri Sarah ditemui di Mahkamah Syariah
Wilayah Persekutuan yang ditemani oleh dua orang adiknya iaitu Puteri Sofia Nadira dan Megat Imran.

Baru baru ini dilaporkan kakak kepada Ira Kazar menerusi akaun Twitter miliknya telah menulis di ciapannya seolah olah menyindir
Puteri Sarah. Selepas diserang netizen, akaun berkenaan telah pun dinyah aktifkan.
Dalam pada itu, Puteri Sarah turut memberi

Dalam pada itu, Puteri Sarah turut memberi komen mengenai ibu mentanya, Datin Patimah yang sering meluahkan rasa sedih terhadap anakya sendiri Syamsul selepas mengaku bernikah dengan Ira Kazar di
Thailand baru baru ini.

"Saya faham perasaan ibu mentua saya ketika ini. Memang dia tak puas hati dan sedih dengan apa yang berlaku.

"Saya juga nak jelaskan di sini, orang luar tidak tahu apa yang terjadi sehingga dia bertindak meluahkan ketidakpuasan hatinya yang mendapat kecaman dan hentaman teruk daripada orang ramai.

"Ada sebab kenapa dia jadi begitu. Hanya saya, pihak di sebelah sana dan Jawi (Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan) saja tahu," jelasnya.

Justeru, Puteri Sarah berharap netizen atau pihak luar tidak sewenang -wenangnya mengecam tindakan yang dilakukan Patimah dalam menegur anaknya.

"Tiada orang yang tiba-tiba nak 'melantun' (mengamuk) atau 'meroyan' tapa sebab. Mesti ada sebab kenapa dia dan sava jadi begini.

"Jadi sebelum anda kecam, cari dulu punca kenapa kami jadi begini seta kenapa saya berdiri di sini (berada di Mahkamah Syariah Kuala Lumpur untuk permohonan tuntutan cerai). Bukan saya suka-suka atau tiba-tiba ke pejabat agama sebelum ini," katanya.