Pelakon Aishah Azman menyangkal dakwaan isteri abangnya, Afiq Muiz iaitu Pachara Pain yang menuduh abangnya sebagai seorang kaki pukul.

Aishah juga mendakwa Pachara yang juga seorang pelakon sengaja mahu memanipulasi kenyataannya untuk memalukan keluarga mereka.

“Siapa kena pukul? Awak atau abang saya?

“Suka cederakan diri sendiri dan manipulate cakap abang saya pukul awak. Jangan macam tu, saya tahu A-Z apa awak buat dengan abang saya. Allah Maha besar,” jawabnya.

Aishah berkongsi kenyataan balas itu di akaun Instagram miliknya.

Terdahulu, Pachara menerusi laman Facebook dan TikTok miliknya mendedahkan Afiq ada mematahkan kaki serta jarinya.

Dalam kemas kini yang sama, Aishah turut mendedahkan tingkah laku Pachara yang didakwa menderhaka kepada Afiq yang dikatakan masih suaminya yang sah.

“Curang dengan suami sendiri, minum arak, pergi club, makan bab*, duduk serumah dengan suami orang dia masih dalam berstatus isteri orang. Suka mereka-reka dan manipulate cerita seolah-olah awak yang victim.

“Jangan dengar sebelah pihak, saya tahu apa awak buat, duduk serumah dengan suami orang walaupun berstatus isteri pada abang saya tapi manipulate cerita yang awak dah bercerai dengan abang saya, jangan sebarkan fitnah,” tegasnya.

Aisha juga memberitahu tiada niat untuk membuka aib sesiapa tetapi apa yang dilakukan Pachara adalah satu perkara yang melampau dan dia bakal mengambil tindakan undang-undang.

“Saya tiada niat untuk membuka aib sesiapa tapi awak sudah menabur fitnah pada abang saya, dalam masa yang sama kami sekeluarga yang tiada kena mengena juga terpalit.

“Jangan cuba untuk memburukkan nama baik keluarga saya. Jika ada lagi kata-kata berbaur fitnah keluar dari pihak awak, saya dan keluarga tidak teragak-agak untuk ambil tindakan terhadap awak dan kuncu-kuncu awak. Jangan lupa, negara kita ada undang-undang,” ujarnya lagi.

Afiq dan Pachara mendirikan rumah tangga pada 27 Mac 2019.

A post shared by ???ℍ?ℍ ?ℤ??ℕ ?? (@aishahazman8)