Pelakon Mira Filzah memberitahu buat masa kini dia lebih mengutamakan anaknya Wan Khair Amir memandangkan pembantunya terpaksa pulang ke kampung halaman selama lebih dua bulan.

Tidak mengambil sebarang tawaran dan acara, Mira memuji kehebatan para ibu yang menjaga dan menguruskan anak-anak tanpa pembantu.

“Sejak akhir-akhir ini kurang update sebab helper dah balik dua minggu lalu. Ada emergency. Balik untuk dua bulan lebih. Mama dengan Amir saja 24 jam.

“Tak ada event, tak shoot. Saya tak tahu macam mana ibu-ibu lakukan, tapi MashaAllah hebatnya mommies yang jaga anak-anak sendiri tanpa pembantu,” kongsi Mira di Instastory miliknya.

Tambah Mira lagi, dia memilih untuk tidak mengambil ‘babysitter’ memandangkan dirinya susah untuk membina kepercayaan terhadap seseorang itu.

Menganggap ada hikmah disebalik apa yang sudah diaturkan, Mira memberitahu dia akan membawa anak sulungnya bersama pergi ‘work trip’ pada Januari nanti.

“Bukan tak nak panggil babysitter datang harian tapi susah nak bina kepercayaan dengan orang. Kita dah bina kepercayaan dengan pembantu kita baru kerja untuk lima bulan dah kena balik.

“Dia bagus sangat Alhamdulillah. Tapi Allah Maha Mengetahui. IsyaAllah ada hikmah yang baik-baik. Mama pula nak mula kerja balik. Nanti nak bawa Amir pergi ikut Mama work trip Jan ni.

“Nak tinggal, macam tak boleh. Nanti Mama yang cry. Bila dah jaga Amir sendiri ni lagi berat hati nak tinggalkan dia. Lagi attached.

“Susah hati nak kerja selagi tak jumpa pengganti helper yang baik dan boleh jaga Amir, sayang Amir mem anak sendiri. Semoga Allah temukan kita dengan orang yang baik okay Amir?

“Semoga Allah beri Amir helper yang baik, bertanggungjawab, sayang Amir dan paling penting jujur dan ikhlas nak kerja. Aminn YRA,” kata Mira.

Untuk info, Mira selamat bergelar isteri kepada Wan Emir Astar dengan sekali lafaz pada 3 September 2020 dan mereka dikurniakan cahaya mata bernama Wan Khair Amir pada 10 Mei lalu.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.