Pelakon Azhan Rani tampil berkongsi sedikit keadaan dirinya selepas mengalami kemalangan motosikal pada Isnin.

Menurut Azhan, doktor memaklumkan bahawa tulang skapulanya pecah, namun apapun dia bersyukur dan mengucapkan terima kasih kepada insan-insan yang banyak membantu.

"Syukur atas izin Allah untuk diri ini terus bernafas, doktor kata tulang skapula aku pecah tapi dua insan ini jadi tulang belakang aku untuk aku terus berdiri, dulu dan kini, harta paling lumayan anugerah Ilahi buatku.

"Terima kasih sahabat @beto_kusyairy dan @tishashahar juga sahabat-sahabat lain yang tak henti-henti bertanya khabar, moga syurga menunggu kalian di sana nanti.

"Terima kasih juga untuk ingatan dan doa-doa semua, ampun maaf tak dapat nak jawab dan balas semua, Insya-Allah saya okay atas izin Allah, Alhamdulillah," kongsinya di Instagram.

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani)



Dalam entri berbeza, Azhan juga mengucapkan terima kasih kepada individu-individu yang membantunya di lokasi kemalangan.

Dia juga memohon maaf kepada dua anak muda yang dikatakan bersembang sambil menunggang motosikal hingga masuk ke laluannya untuk membuat pusingan.

"Buat bro Muhammad Firdaus dan sesiapa saja yang bantu saya pada hari kejadian 17 Januari 2022 sekitar jam 12:30 tengahari di Jalan Templer Park menghala Kuala Lumpur. Semoga Allah merahmati kalian, terima kasih atas jasa baik anda.

"Buat dua orang abang lori yang berdiri tu (seperti dalam foto yang dikongsi) terima kasih kerana berjaya hentikan lori dan tak langgar saya.

"Buat dua orang adik yang naik motor kapcai tengah bersembang tak pandang depan lepas tu tiba-tiba masuk lane saya nak buat u-turn, semoga korang tak apa-apa.

"Maaf abang tinggikan suara kat korang dalam ambulance hari tu. Mohon jangan bawa motor macam tu lagi. kita sama-sama syukur Allah bagi peluang kita hidup. Maaf juga buat motor awak hancur," coretnya.

Meninjau ruangan komen, rata-rata pengikut Azhan termasuk rakan industri mendoakan kesembuhan yang cepat buatnya.

A post shared by Azhan Rani (@azhan_rani)


Semalam, Gempak melaporkan pelakon Beto Kusyairy mengesahkan rakan baiknya itu mengalami kemalangan motosikal pada Isnin.

Beto juga memaklumkan keadaan Azhan yang telah stabil namun masih dalam jagaan pakar.

BACA LANJUT: Azhan Rani Kemalangan Motosikal, Beto Kusyairy Tolong Update Keadaan Terkini - "Dia Stabil & Masih Dalam Jagaan Pakar"