Selebriti media sosial, Aisar Khaled sekali lagi mendapat kecaman ramai selepas memuat naik video kedua eksperimen ‘babi air’.

Video tersebut yang dimuat naik pada Sabtu, memaparkan Aisar dan rakan-rakannya termasuk penyanyi Asad Motawh membuat cabaran mandi dengan 1,000 keping 'babi air'

Bagaimanapun aksi yang dilabel kurang cerdik oleh wargamaya itu mendapat lebih 13 ribu tanda ‘dislikes’ dengan 4,385 komen (ketika atikel ini ditulis).

Video yang telah ditonton sebanyak 112,804 itu juga menerima banyak kecaman daripada wargamaya yang menganggap Aisar tidak sensitif dan tidak serik.

Mereka juga kesal kerana pembaziran dilakukan Aisar memberi kesan kepada orang lain yang benar-benar memerlukan dan menggesanya untuk memadam video tersebut.



Seperti tidak mempedulikan kecaman terhadapnya, Aisar telah melekat (pinned) permohonan maaf di ruangan komen sambil menasihati orang lain agar tidak mengikut jejak langkahnya.

“Jangan tiru macam saya buat content macam ni saya mintak maaf lepasni saya lebih berjaga-jaga untuk buat content…Terima kasih terus support,” tulisnya.

Terdahulu, aksi eksperimen selebriti media sosial ini terhadap gel penyejuk badan menjadi bualan hangat wargamaya.

Aksinya menjilat gel penyejuk badan yang sudah kembang di dalam tandas turut mengundang rasa jijik penontonnya.

[[BACA: Jilat 'Babi Air', Aisar Khaledd Buat Netizen Kembang Tekak...]]

Nama Aisar kemudiannya menjadi ‘panas’ apabila media melaporkan mengenai seorang wanita yang terpaksa mencuri gel penyejuk badan untuk diberikan kepada anaknya.

Tindakan terdesak wanita tersebut kemudiannya menarik perhatian Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Tuan Nik Ezanee Mohd Faisal.

Nik Ezanee terpanggil untuk mengunjungi wanita yang ditangkap akibat mencuri gel penyejuk badan untuk menghulurkan bantuan makanan dan barangan harian kepada suri rumah berkenaan.