Selain menceburkan diri dalam bidang lakonan, bakat baru kelahiran Hero Remaja 2017, Ikmal Amry, 24, gemar bermain bola sepak.

Memilih David Beckham sebagai idolanya dalam sukan terbabit, Ikmal atau nama sebenarnya Mohd Zulikmal Amry Ghazali berkata, minatnya terhadap bekas pemain kelab gergasi dunia Manchester United itu bermula sejak Piala Dunia 2002.

“Saya memang dah lama kagum dengan kebolehan David Beckham bermain bola sepak. Awalnya mak saya yang fanatik pada Beckham.

"Jadi automatik saya pun ikut sama. Bermula dari Beckham berimej botak, Beckham memang power main bola masa tu," ujarnya ketika ditemui pada majlis pelancaran wangian David Beckham.

Tambah pelakon drama bersiri Sejuta Rasa Buat Adelia ini, dia sangat mencintai sukan terbabit dan sering bermain bola sepak jika mempunyai masa lapang.

“Saya sangat sukakan bola sepak! Jadi, bila saya terpilih untuk mewakili wangian jenama David Beckham ini, saya sangat gembira dan bangga.

"Wangian itu sangat membantu untuk saya berdepan dengan orang ramai. Sejujurnya, saya seorang yang pemalu.

"Wangian Respect daripada David Beckham berikan saya keyakinan untuk berjumpa orang dan turut memberi saya aura apabila memakainya," katanya lagi.

Ikmal bersama pelakon lain seperti Aedy Ashraf, Harris Anuar, Syafiq Kyle dan ramai lagi turut aktif bermain bola sepak untuk kelab Challo FC.