Siri komedi popular Astro Tutor TV SMK akan mendapat 'spin-off' tersendiri yang disebut SMK: Study Squad, bermula 27 Januari ini.

Menampilkan pelakon dan watak yang sama dari siri asal, 'spinoff' akan diadakan di premis pusat tuisyen dan menampilkan konsep pembelajaran Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris, Matematik, Sains, Sejarah dan Geografi untuk sukatan pelajaran Tingkatan 1, 2, dan 3 .

SMK: Study Squad akan menampilkan penampilan 'cameo' oleh Atu Zero (pelawak), Wany Hasrita (penyanyi), dan Lizz Chloe (penyiar dan influencer MY FM), yang akan memainkan peranan sebagai guru yang mengajar di kelas.

Siri lima episod ini akan ditayangkan di Astro Tutor TV PT3 (CH 602) pada jam 3 petang pada 27 Januari 2021, dan episod berikutnya akan disiarkan pada masa yang sama, setiap hari Rabu.



Di samping itu, bagi mengisi hari sebelum sesi persekolahan bermula, anda boleh 'recap' semula cabaran ketika menghadiri kelas dalam talian.

Mesti ada situasi yang boleh dikaitkan dengan diri sendiri dalam 10 Tragedi Kelas 'Online' ft. SMK: Study Squad. Antaranya adalah:

1. Adik Kacau

2. Alamak, Lupa 'Mute'!

3. Lupa Ada Kelas 'Online'

4. Line Slow

5. Mana Cikgu?

6. Bunyi-Bunyi Pelik

7. Main 'Game' Senyap-Senyap

8. Kawan Tiba-Tiba Hilang

9. Kawan Minta Jawapan Dalam 'Chat'

10. Sekolah, Rumah Atau 'Office'?

Video yang telah mendapat tontonan hampir 200,000 itu boleh ditonton di Akaun Youtube Astro Tutor TV.