Laman Utama

MV Caprice Lengkap Orang Arab Bersenjata Buat Netizen Bengang: "Pergi Buat Lagu Je Di Jordan, Ingat Berjihad"

Maliah Surip
06/09/2021
11:12 MYT
Sepotong video yang dimuat naik Caprice dalam akaun Instagram rasminya, @capriceofficial mengundang rasa kurang senang netizen apabila ramai yang menyifatkan pemergiannya ke Jordan bukan untuk melakukan jihad, sebaliknya membuat muzik video di bumi tersebut.
Menerusi video tersebut, pemilik nama sebenar Aril Ramli ini dilihat menaiki kenderaan jenis pacuan empat roda bersama beberapa orang Arab yang menemaninya dalam beberapa babak sambil memegang senjata.
Pada video tersebut, rapper sensasi itu menuliskan Tiger of AlQuds dan tarikh 10.10.21 tanpa memberi penjelasan lanjut.
Sementara itu, pada ruangan kapsyen, Caprice menuliskan keterangan dirinya akan pulang ke Malaysia setelah lebih satu bulan berada di Jordan.
"Goodbye Jordan, jumpa jap lagi Malaysia. Doa me a safe flight," tulisnya beberapa jam lalu.
Perkongsian tersebut ternyata mengundang rasa kurang senang dalam kalangan netizen yang kebanyakannya meninggalkan komen berbaur sindiran buat penyanyi itu.
Seorang pengguna @_peii dilihat meninggalkan komen berbunyi: "Hahahahahahaha jadi artis sana jela Ariz.. balik sini bahaya,, duduk jela sana.. boleh buat banyak lagu."
Pengguna akaun @rakyat_pejuang pula dilihat meninggalkan komen: "Pergi buat lagu je dekat Jordan..ingatkan nak pergi jihad".
Malah potongan muzik video tersebut turut menjadi tular sekaligus perbualan hangat di platform Facebook. Kebanyakan pengguna Facebook menyindir tindakan Caprice sebagai tidak selari dengan semangat jihad yang sering dilaungkannya.
Terdahulu, Caprice telah mencipta kontroversi semasa berada di Jordan selepas dirinya gagal masuk ke Gaza, Palestin dalam misi kemanusiaan yang ingin dijalankannya.
Dia juga sempat mencetuskan sensasi apabila 'membongkar' misi jihad pendakwah Ebit Lew dan sikap teamnya sepanjang berada di Palestin.
Selain itu, pemuda berusia 33 tahun itu sempat menyatakan tidak akan pulang ke Malaysia selagi negara tidak bertukar kerajaan.
Instagram: @capriceofficial
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Suami Didakwa Curang? Puteri Dubai Umum Cerai Menerusi Hantaran Instagram – “I Divorce You..”

gempak
19/07/2024
12:55 MYT
Anak Perdana Menteri UEA dan penguasa Dubai, Mohammed Rashid Al Maktoum, Puteri Sheikha Mahra bertindak menceraikan suaminya Sheikh Mana Al Maktoum menerusi sebuah hantaran di akaun Instagram miliknya pada Rabu.
Hiburan

Terima Mesej Berbaur L*cah, Ini Respons Ain Edruce: “Saya Tak Pernah Pakai Baju Jarang”

gempak
19/07/2024
02:55 MYT
Pelakon Ain Edruce meluahkan rasa berang apabila menerima mesej berbaur lucah daripada netizen yang tidak dikenali menerusi Instagram baru-baru ini.
Hiburan

Semua Sangka Shahir Kembali Menyepi, Hakikatnya Instagram Kena Godam! Lenyap Sebab Tak Bayar RM2,000 - "Habis Kenangan Saya"

gempak
18/07/2024
09:25 MYT
Juara Akademi Fantasia 8 (AF8), mengakui sepi dari media sosial disebabkan akaun Instagram rasminya telah digodam individu tidak bertanggungjawab.
Viral

Maal Hijrah: Lebih 60,000 Dijangka Sertai Malam Ehsan Untuk Ihsan, Ada Pengisian Rohani Ustaz Somad Batubara

gempak
06/07/2024
12:30 MYT
Bersempena sambutan Maal Hijrah 1446H esok (7 Julai), sebuah acara perhimpunan istimewa dipanggil Malam Ehsan Untuk Insan dianjurkan Pertubuhan Islam  Malaysia (MAPIM) di Dataran Karnival, perkarangan Stadium Shah Alam.
Hiburan

Ulas Isu ‘Child Free’, Caprice Akui Hidup Berubah Lepas Punyai Zuriat – "Dulu Tidur Bergantung Pada Ubat”

gempak
29/06/2024
00:55 MYT
Penyanyi Caprice memberi pandangannya mengenai ‘trend’ baru-baru ini di mana terdapat pasangan yang sudah berkahwin memilih untuk tidak mempunyai zuriat.