,
Berita

#MyHero: “Saya Faham Apa Yang Dialami…”- Mahu Beri Sumbangan, Lelaki Ini Minta Cari Posmen Yang Mendakwa Dirinya Tidak Diberi Bonus Hari Raya

Syafiqah Jalal
21/05/2020
07:15 MYT
Awal minggu ini, tular mengenai seorang seorang penghantar barang yang sedih selepas mendkawa dia tidak diberi bonus Hari Raya.
Kisah itu mendapat perhatian rakyat Malaysia yang turut simpati dengan nasib mereka apatah lagi kerja menghantar barang semakin banyak apabila lambakan barang yang perlu dihantar bertambah terutama di musim Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)
BACA: #MyHero: “Meleleh Air Mata Jantan”- Penghantar Barang Sedih, Dakwa Tidak Diberikan Bonus Hari Raya Tetapi Kerja Bertambah
BACA: Viral Posmen Sedih Termenung Tak Dapat Bonus Raya, Pos Malaysia Akhirnya Tampil Bersuara!
BACA: #MyHero: Isu Dakwaan Posmen Tak Dapat Bonus, Cikgu Ini Cadang Setiap Rumah Hulur…
Rentetan daripada itu, seorang pengguna akaun Twitter yang dikenali sebagai Steven Mak meyatakan hasratnya untuk mencari penghantar barang atau posmen itu untuk diberikan bantuan
Steven meminta bantuan warganet untuk mencari posmen tersebut.
”Tolong saya untuk ‘retweet’ dan mencari rider ini. Saya akan membantunya jika Pos Malaysia tidak berbuat demikian. Terima kasih dan selamat bersahur,” kataya.
Pos Laju Rider Sobs Under Heavy Rain When Told No Bonus This Year As He Can’t Provide For His Family https://t.co/lOh00DGWP4— Steven Mak ???????? (@StevenMak360) May 18, 2020
Lelaki itu turut meminta sesiapa yang mendapat maklumat mengenai pemuda itu untuk menghubunginya secara peribadi dan tidak mendedahkannya secara umum.
Apa yang membuatkan Steven mahu membantu posmen tersebut adalah kerana menurutnya dia cukup memahami bagaimana perasaan lelaki tersebut yang hidup dalam kesempitan dan perkara tersebut jelas mengganggunya.
Bagaimanapun, selepas 24 jam entri itu dimuat naik Steven memberitahu dia masih belum menjumpai posmen tersebut dan menghargai usaha mereka yang terus membantunya dalam pencarian tersebut.
Perkongsian yang mendapat 1.2k ‘likes’ dan 2.1k ‘retweets’ itu turut dibanjiri dengan komen netizen yang memuji usaha Steven.
Apa yang pasti, sikap prihatin lelaki itu terhadap posmen yang banyak berkorban dalam melaksanakan tugas mereka sesuatu yang wajar dipuji.
Anda adalah hero!
Bagi pembaca Gempak, anda juga boleh jadi hero!
Apapun, pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan 'sanitizer', kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COVID-19!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Berita

“Terima Kasih Malaysia Atas Bantuan, Sokongan Diberikan” - Warga Palestin

gempak
05/09/2024
05:25 MYT
"Terima kasih kepada rakyat Malaysia atas bantuan dan sokongan yang diberikan kepada rakyat Palestin", kata Banan Salmi Ahmad Abu Ratimah, 28, ketika ditemui di Hospital Angkatan Tentera (HAT) Tuanku Mizan, Kuala Lumpur.
Berita

Visa Keluarga Mangsa Tanah Jerlus Dilanjut Sebulan

gempak
26/08/2024
10:25 MYT
Ahli keluarga mangsa kejadian tanah jerlus di Jalan Masjid India, Kuala Lumpur, menerima lanjutan visa Pas Lawatan Sosial (PLS), bermula Isnin.
Berita

Malaysia Pertimbang Tambah Bantuan Rawat Rakyat Palestin - PM Anwar

gempak
25/08/2024
11:55 MYT
Malaysia akan mempertimbangkan untuk menambah bantuan membantu merawat rakyat Palestin yang cedera, sekiranya terdapat keperluan, kata Perdana Menteri Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Hiburan

Amir Jahari Anggap Media Sosial Punca Banyak Kes Masalah Kesihatan Mental Libatkan Orang Muda - “Jika Rasa Pelik Dengan Diri Sendiri, Tolong Cari Bantuan”

gempak
22/08/2024
01:55 MYT
Penyanyi Amir Jahari menyifatkan media sosial adalah platform yang menjadi punca sesetengah individu mengalami masalah kesihatan mental sehingga berdepan tekanan perasaan.
Viral

Sayu Hati Lihat Pasangan Warga Emas Lepas Lelah Penat - "Seolah Sedang Kelaparan, Duduk Menanti Ihsan

gempak
19/08/2024
11:55 MYT
Raut wajah lesu sepasang suami isteri warga emas yang keletihan singgah berhenti rehat di kaki lima menyentuh hati warganet.