Pelakon Nabila Huda memberikan respon mengenai dakwaan hubungan persahabatan dengan pelakon, Nad Zainal renggang.

Ketika ditanya mengenai hal berkenaan, Nabila menyatakan dia tidak mengenali individu bernama Nad Zainal.

“Saya tak pernah dengar nama dia, siapa? Dia pelakon ke? Saya tak kenal dia.

“Saya dah pernah kena COVID-19 sebanyak dua kali, mungkin itu adalah simtom-simtom bila kita kena COVID kita akan jadi lupa.

“Mungkin saya tak ingat tapi yang pasti saya memang tak tahu dan kenal dia siapa,” katanya kepada Gempak.

Nabila ditemui selepas acara Kuala Lumour Fashion Week 2023 (KLFW2023) yang berlangsung pada Rabu.

A post shared by Astro Gempak (@astrogempak)

Nabila juga menunjukkan bukti bahawa akaun Instagramnya telah disekat (block) oleh Nad walaupun dia menyatakan tidak mengenali aktres berkenaan.

"Siapa nama dia tadi, Nad Zainal? Tak kenal. Kalau saya kawan dia, dalam Instagram pasti ada. Saya kena block padahal tidak kenal pun.

"Seperti kes Masya Masyitah yang saya jujur tak kenal dan sama juga dengan isu ini. Maaf sangat betul-betul tak tahu mengenai dia," ujarnya.

BACA: “Tanya Sebab Memang Tak Kenal” - Bukan Persenda Masya Masyitah, Nabila Huda Jarang Tengok Sosial Media

Untuk info, Nabila mendapat perhatian netizen apabila meninggalkan komen tidak mengenali Nad dalam sebuah hantaran Instagram memaparkan temu bual isteri Ungku Ismail itu bersama pihak media.

Dalam temu bual tersebut, Nad memberitahu enggan mengambil kisah dengan isu remeh seperti pergaduhan dalam persahabatan.

BACA: Selepas Masya Masyitah, Kali Ini Nabila Huda Tak Kenal Nad Zainal Pula?

Terdahulu, Spekulasi bermasam muka antara Nad dan sahabatnya itu mula bertebaran selepas aktres itu pulih daripada koma akibat pendarahan dalam paru-paru sebelum mendirikan perkahwinan kali kedua dengan Ungku Ismail pada Januari lalu.

Selain Nabila, antara nama rakan selebriti lain yang terkait dalam isu ini ialah Sherry Alhadad, Sharifah Sakinah dan Marsha Milan.