Setiap Syawal, tibalah masa untuk semua ahli keluarga berkumpul dan beramah mesra.

Pelbagai situasi terjadi seperti masalah dan cabaran di musim perayaan ini.

Ada kalanya, perkara terbabit sukar untuk ditempuhi.

Nak jadi HERO di sambutan Syawal ini?

Berikut merupakan empat elemen yang perlu ada dalam diri anda untuk bergelar HERO:

Kerjasama (Collaborative)

Seorang Hero sememangnya mampu untuk bekerjasama dan berkomunikasi dengan sesiapa sahaja, tanpa mengira bangsa, agama mahupun kepercayaan. Hero begini barulah macho.

Penyesuaian (Adaptive)

Kemampuan berfikiran secara rasional dan bertindak dengan responsif juga amat penting sebagai Hero.

Cerminan (Reflective)

Seorang hero hendaklah seimbang dari segi EQ + IQ ( Emosi dan Kecerdasan). Individu ini mempunyai pemikiran yang tajam tapi paling penting mempunyai sifat bertimbang rasa terhadap orang sekeliling tak kira dari segi menjaga cara percakapan, perasaan atau perlakuan diri. Semua ni penting tau.

Keusahawanan (Entrepreneurial)

Hero yang berkualiti mestilah proaktif dan mempunyai sifat kepimpinanan yang boleh menyumbang kepada komuniti dan masyarakat. Malah bijak menggunakan sumber sekeliling untuk menjayakan sesuatu keadaan atau projek. Hero beginilah yang dihormati dan disegani.

Hari Raya ini, ikuti Ahmad ke kampung dan lihat bagaimana dia mengatasi situasi keluarga dengan menggunakan C.A.R.E dan menjadi Hero #URRaya


Nak Raya yang lebih ohsome? Menangi Duit Raya dari UNITAR. Kongsikan dengan kami siapakah Hero Raya anda dan mengapakah mereka layak menjadi Hero #URRaya di link ini https://www.facebook.com/myUNITAR/

Di UNITAR, graduan-graduan kami diajar berdasarkan paksi kompetensi C.A.R.E.:

Collaborative (Kerjasama)

Adaptive (Penyesuaian)

Reflective (Cerminan)

Entrepreneurial (Keusahawanan).

Pelajar yang diasaskan dengan ciri CARE akan mempunyai minda ingin tahu, pemikiran saintifik, penyelesaian masalah, kerja berpasukan dan cenderung untuk menghasilkan idea baharu.