Hiburan

Nama Ruhainies Digugurkan, Bella Astillah Terima 3 Kontrak Drama Dari Datuk A. Aida!

Muhammad Firdaus
14/03/2024
05:25 MYT
Bagai pelangi datang selepas hujan, itulah peribahasa yang sesuai menggambarkan nasib pelakon, Bella Astillah, apabila dia ditawarkan tiga kontrak drama dari Datuk A. Aida selepas kemelut rumah tangganya bersama suami, Aliff Aziz.
Menurut Hlive, tindakan itu dilakukan oleh A. Aida atau nama sebenarnya Zaidah Awang, adalah sebagai salah satu inisiatif membantu aktres tersebut dalam karier lakonannya.

BERITA TRENDING: Tidak Ada Yang Lebih Bijak, Bella Failkan Cerai Kali Kedua Buat Aliff Aziz

Tiga tawaran drama yang diberi ialah Elham Untuk Niam, Matahariku dan Move On Romeo dikatakan bakal menjalani penggambaran sepanjang tahun ini.
Terdahulu, Bella hadir ke Mahkamah Rendah Syariah, Kuala Lumpur pada Rabu untuk sebutan pertama kes perceraiannya dengan Aliff Aziz yang difailkan Isnin lalu.
Sebelum ini Aliff ditahan oleh pihak Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) bersama pelakon Ruhainies di sebuah kondominium mewah di Kuala Lumpur.
Mereka kemudian dibebaskan denga jaminan pada sekitar pukul 2 hari sama dan bakal didakwa di Mahkamah Syariah.
Untuk rekod, Bella dan Aliff mendirikan rumah tangga pada 9 September 2016 namun pernah bercerai pada 16 Mei 2019 sebelum rujuk semula dalam tempoh idah.
Sumber: Hlive
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Isu Pelakon Berskandal Di Set Shooting, Osman Ali; "Pengarah Ada Hak Menegur Tapi Ada Batas"

gempak
22/07/2024
07:55 MYT
Sutradara terkenal tanah air, Osman Ali, 51, berpendapat pengarah drama atau filem mempunyai hak untuk memberi teguran serta peringatan kepada  pelakon dan kru produksi agar membataskan pergaulan di set penggambaran bagi mengelakkan isu skandal daripada berulang.
Hiburan

Ruhainies Sebak Rai Pra-Hari Jadi Ke-32, Tahlil & Doa Selamat, Kongsi Rezeki Bersama Pelajar Tahfiz

gempak
21/07/2024
08:30 MYT
Pelakon sensasi Ruhainies seakan-akan gagal menahan sebak ketika sambutan pra-ulangtahun kelahirannya ke-32 pada Sabtu.
Drama

Tak Mudah Bertutur Loghat Terengganu, Nora Danish Syukur Diajar Aswad Jalil - “Walaupun Saya Lahir Di Sana Tapi…”

gempak
20/07/2024
03:55 MYT
Pelakon, Nora Danish akui tidak mudah untuk bertutur dalam loghat Terengganu untuk drama terbaharu lakonannya berjudul Perang Nasi Dagang.
Hiburan

Netizen Dah Rimas! Mohon Ibu Aliff Aziz Berhenti Main Laman Sosial, Ini Respons Tuan Badan - “Meh Kalau Kurang Kasih Sayang, Kami Sayangkan Ok”

gempak
19/07/2024
01:55 MYT
Kerap menerima komen negatif, sekali lagi ibu kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Siti Hafiza berkongsi luahan kemarahan daripada netizen di Instastory miliknya.
Hiburan

Ibu Aliff Aziz Titip Ucapan Hari Lahir Buat Cucu Perempuan, Harap Terima Hadiah Yang Ditinggalkan - “Kami Tetap Tidak Akan Berhenti Cuba Untuk…”

gempak
18/07/2024
03:25 MYT
Ibu kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Siti Hafiza menitipkan ucapan selamat hari lahir kepada cucu perempuannya iaitu Ara Adreanna yang berusia empat tahun pada 18 Julai, Khamis.