Rakyat Malaysia diingatkan supaya tidak melupakan golongan yang tidak bernasib baik termasuk mereka yang berdepan kesusahan, kesedihan dan kesunyian ketika menyambut perayaan Krismas bersama keluarga, rakan dan orang tersayang.

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Nancy Shukri dalam perutusan sambutan Krismas dan tahun baharu, turut menyeru rakyat Malaysia untuk sentiasa berbuat ihsan pada waktu yang mencabar ini terutamanya kepada mereka yang paling memerlukan.

Beliau berkata sejak seminggu lepas, rakyat Malaysia dikejutkan dengan tragedi di Batang Kali yang telah mengorbankan banyak nyawa termasuk kanak-kanak.

"Seluruh negara, kita benar-benar terkejut dan sedih dengan kejadian itu. Takziah saya ucapkan kepada keluarga mangsa," katanya.

Nancy berkata negara turut menyaksikan banyak negeri terjejas banjir sepanjang minggu ini terutama di Kelantan dan Terengganu apabila puluhan ribu penduduk dipindahkan ke pusat perlindungan sementara.

"Kami berdoa agar mereka yang terjejas akan terus tabah menghadapi masa-masa yang sukar ini," katanya.

Beliau juga berkata segala kedukaan itu hanyalah sementara dan ia akan berlalu.

Nancy bagi pihak Kementerian Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat turut mengucapkan Selamat Hari Krismas kepada yang meraikannya dan Selamat Tahun Baharu kepada semua rakyat Malaysia.

"Semoga Tahun Baharu ini memberi kita keamanan, kegembiraan dan kebahagiaan," katanya.

Sumber: Bernama menerusi Astro Awani

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.