Memang beruntung jadi rakyat Malaysia ni. Dahlah penduduknya ramah-tamah, makanan pun sedap-sedap dan memenuhi citarasa rakyat tempatan dan pelancong asing. Sebut je nak makan apa... macam-macam ada dan mudah didapati! Malah ada yang sanggup buat road trip semata-mata untuk menikmati makanan kegemaran mereka. Tapi dalam banyak- banyak makanan ni, kita pasti setuju makanan yang sentiasa dicari-cari dan menjadi kegemaran rakyat Malaysia ialah nasi lemak, dan paling istimewa, ia boleh didapati pada bila-bila masa.

Nasi lemak yang sedap harum dengan aroma daun pandan, lemak bersantan dan sambal tumisnya. Paling ngam ada ikan bilis rangup, timun dan telur. Tak lengkap kalau tak tambah sambal sotong! Kalau nak lagi padu, kena ada ayam goreng!



Sembang pasal nasi lemak, McD turut memperkenalkan hidangan baharu Nasi Lemak McD dengan Rendang Ayam! Rendang Ayam ni rasanya macam dimasak sendiri di rumah, adunan rasa santan, serai, rempah ratus dalam kuah memang mengancam! Nasi Lemak McD pulak semuanya secukup rasa, patutlah ramai yang cakap nasi lemak ni memang legit!

Korang geng nasi lemak yang mana?

Selain dari Nasi Lemak McD dengan Rendang Ayam, kalau korang nak kelainan, cubalah juga Nasi Lemak McD dengan kepingan ayam Spicy Chicken McDeluxe atau GCB. Ini memang special dari Mekdi dan tak boleh didapati di mana-mana!

Nasi Lemak McD ni juga boleh dinikmati tak kira masa je tau. Kalau anda geng Nasi Lemak McD Rendang Ayam, istimewanya menu ni juga boleh didapati waktu sarapan pagi. Senanglah kalau ada yang cravings pada waktu pagi tu.

Cubalah ketiga-tiga hidangan baharu ni, sememangnya mengenyangkan, dan lebih puas dinikmati bersama-sama.

via GIPHY

So, untuk anda yang tengah lapar baca artikel ni, bolehlah segera ke McD dah pesan hidangan nasi lemak terbaharu ni sekarang. Nak penghantaran ke rumah atau nak pandu lalu pun boleh. Jom check out McDonald's® Malaysia untuk info lanjut!