Tidur dalam ketakutan! Itulah situasi terpaksa dialami beberapa penduduk di kawasan Tanjung Kling sejak beberapa minggu lalu.

Difahamkan, hampir setiap malam, penduduk sekitar dihantui dengan ketukan misteri yang sehingga kini tidak diketahui berpunca daripada mana.

Susulan itu, penduduk kampung terpaksa bergilir-gilir melakukan rondaan bagi memastikan keselamatan masing-masing.

Menurut Sidang Kampung Tanjung Kling Aziz Japar, rondaan dilakukan bertujuan menjaga keselamatan dan keharmonian penduduk.

"Kumpulan rondaan ini membabitkan 20 hingga 30 individu termasuk golongan pemuda yang segera memeriksa ke rumah penduduk sebaik menerima aduan.

"Kumpulan ini mampu sampai dalam beberapa minit saja ke rumah penduduk yang mengalami gangguan dan kami berhubung menggunakan aplikasi WhatsApp," katanya.

Menurut Aziz, dia tidak menafikan kejadian itu mempunyai kaitan dengan unsur mistik.

“Semalam sebanyak 20 kediaman penduduk termasuk di Kampung Balik Bukit, Tanjung Kling, Lereh dan Simpang Tanjung diganggu ketukan misteri itu.

"Nasihat saya kepada penduduk agar berhati-hati dan mengadakan bacaan ayat suci al-Quran di kediaman masing-masing sebagai satu usaha memohon perlindungan Allah daripada gangguan mistik," katanya.

Sumber : Harian Metro