Usahawan terkenal Neelofa, 32, akur apabila terpaksa melupakan perkahwinan idamannya gara-gara pandemik Covid-19.

Menurut Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor, berkata banyak perkara yang tidak boleh ditunaikan selepas berbincang dengan perancang perkahwinan.

"Semua pasangan ada dream wedding. Saya percaya ramai yang terpaksa korbankan hal ini sebab situasi sekarang sangat tidak mengizinkan.

"Saya sendiri sudah berbincang juga dengan perancang perkahwinan. Disebabkan pandemik dan kes yang masih tidak surut-surut, banyak perkara yang terpaksa dikorbankan.

"Insya-Allah, kita buat apa yang boleh sahaja. Secara amnya, semua dream wedding' pasangan bakal suami isteri hancur sebab memang tak boleh buat apa kerana Covid-19," katanya.

Sementara itu, bekas hos MeleTOP ini masih belum ada jawapan ketika ditanya mengenai desas-desus yang berkemungkinan perkahwinannya akan dipercepatkan.

Katanya, dia akan kongsikan selepas mendapat kata putus yang pasti.

"Dengan keadaan sekarang, banyak perkara yang terhad. Saya sendiri cuba mendapatkan kepastian dengan menghubungi beberapa pihak sama ada sesuai atau tidak untuk mengadakan majlis.

"Banyak perkara yang masih belum jelas. Saya akan kongsi, jangan risau," katanya lagi.

Terdahulu, Neelofa dilaporkan sudah dirisik oleh Pencetus Ummah (PU) Riz, 26, pada 1 November tahun lalu di kediaman keluarga Neelofa.

BACA: Neelofa Sah Dirisik PU Riz!