Usahawan kosmetik popular, Datuk Aliff Syukri kini sedang menghabiskan masa bersama keluarganya dengan bercuti di Istanbul, Turki. Hal ini dapat dilihat menerusi perkongsian-perkongsian yang dihantar menerusi akaun Instagram peribadinya.

Menurut Aliff, impiannya dan keluarga untuk bercuti ke luar negara setelah dua tahun akhirnya tercapai dan dia memilih Turki kerana cuaca yang sejuk dan negara berkenaan menerima semua jenis vaksin.

Difahamkan kunjungan Aliff ke negara itu turut disertai lebih daripada 30 individu yang terdiri daripada kenalan dan juga ahli keluarganya.

Begitupun, salah satu perkongsian Aliff baru-baru ini mencetuskan sindiran dalam kalangan pengikutnya apabila dia dilihat tidak sensitif terhadap keadaan Malaysia yang sedang menghadap musibah banjir.

Menerusi hantaran tersebut, Aliff berkongsi gambarnya ketika berada di sana dan meminta pengikut meneka berapa umurnya.

“Asalammualaikum.. kat sini jam 9 pagi.. awak rasa umur saya macam berapa?”

Begitupun, menerusi ruangan komen, ramai yang menyindir pertanyaan Aliff itu.



“Negara kita sedang dilanda musibah datuk. Mohon simpan gambar percutian dulu yer… Maaf atas teguran,” balas seorang pengikutnya.

“Jabatan netizen sibuk tolong mangsa banjir… takda masa nak fikir umut datuk. Nanti-nantilah fikir ye…” tulis seorang lagi pengikutnya.

Dalam pada itu, ada juga yang meluahkan rasa tidak dapat berfikir memandangkan dirinya turut terkesan dengan musibah banjir.

“Waalaikumsalam entahlah awak, saya dah tak boleh fikir umur awak, saya tengah fikir macam mana nak balik rumah saya tengah banjir, baik awak fikir macam mana keadaan di Selangor ni, bukan fikir pasal umur awak,” tulisnya.

Sebelum ini, Aliff turut memuat naik video yang memaparkan kemusnahan resotnya iaitu Sugeh Eco Resort yang terletak di Janda Baik, Pahang.

Sungguhpun bersedih dengan kejadian berkenaan, namun, Aliff memberi kelonggaran kepada pengunjung untuk menunda tarikh percutian selain membantu mereka yang sedang terkandas di sana.