Komposer terkenal Edrie Hashim tampil membidas dakwaan netizen yang menyifatkan lagu-lagu terkini kurang berkualiti.

Jelas Edrie, muzik sentiasa berevolusi dan ketika ini waktu generasi muda mengangkat karya dan genre yang mereka minati.

"Tak boleh cakap macam tu, awak dah tua. Ini time orang muda, ini muzik mereka.

"Awak sama macam orang tua 90-an yang tak suka muzik rock tahun 80-an dulu. Ingat tak? Orang tualah yang ban konsert rock semua tu.

"Sekarang awak pula dah tua, awak pula yang jadi orang tua 60-an tu. Masa berputar, ini time muzik mereka dan buat muzik itu susah.

"Yang juara itu boleh buat muzik, awak boleh buat muzik?" soalnya semula menjawab komen yang ditulis seorang pengguna di Facebook peribadinya.

Tulis pengguna berkenaan; "Bagi saya lagu-lagu sekarang kurang berkualiti, tak faham muzik budaya mana yang cuba diterapkan kepada peminat seni di negara kita."

Kenyataan Edrie selaku barisan juri AJL35 baru-baru ini turut disokong beberapa pengguna Facebook lain yang menyifatkan muzik seperti fesyen, sentiasa berubah mengikut peredaran zaman.

"Dulu tak ada Internet dan telefon pintar, jadi kita fokus dengar lagu. Sekarang semua itu mengganggu kita untuk dengar lagu dengan teliti," tambahnya.



Dalam entri terbabit, Edrie turut memuji kredibiliti barisan juri pertandingan tersebut selain memuji kehebatan lagu Gila yang dinobatkan sebagai juara AJL35 Ahad lalu.

"Siapa yang nak tertinggal kereta api tu boleh terus tertinggal kat belakang, lagu-lagu yang masuk final memang semua hebat-hebat. Tapi there can only be one!" ujarnya.