,
Laman Utama

Netizen Kata Muka Tak Komersial, Imej ‘So-So’ Tapi Boleh Jadi Hero Drama, Afieq Shazwan Jawab Balik...

Izwan Isa
18/11/2021
09:20 MYT
Tiada angin tiada ribut, nama pelakon Afieq Shazwan baru-baru ini menjadi bualan netizen apabila dia muncul sebagai pelakon utama menerusi drama bersiri terbaharu Diari Seorang Suami.
Hal ini kerana, ramai yang menyifatkan wajah Afieq tidak bersesuain dengan watak Hairi yang membuat keputusan kahwin lari pada usia 18 tahun setelah hubungan bersama Neesa (Yuna Rahim) mendapat tentangan keluarga.
Menerusi komen-komen yang ditinggalkan netizen, wajah Afieq dikatakakan tidak komersial dan imejnya hanyalah ‘so-so’ sehingga menyebabkan kurang daya penarik terhadap drama lakonannya.
Ketika berpeluang bertemu dengan Afieq secara maya, pelakon dan juga penyanyi itu memulangkan kembali soalan kepada netizen tentang ciri-ciri pelakon yang mempunyai wajah komersial.
“Okay kita tanya balik, komersial tu macam mana? Wajah komersial sekarang dengan komersial dulu macam mana? Sejujurnya, ini peluang saya. Jadi, komersial atau tidak terpulang pada selera penonton.
“Saya sudah berikan yang terbaik. Saya sendiri rasa watak ini berat untuk dijayakan. Komersial atau tidak, saya tidak boleh komen sebab tertakluk pada bagaimana orang melihat saya. Nilai komersial itu bersifat subjektif dan saya tiada jawapan yang tepat,” katanya kepada Gempak.
Dalam pada itu, Afieq turut menjawab tentang segelintir penonton yang masih melihat Afieq sebagai seorang pelakon kanak-kanak, sungguhpun usianya kini susah menginjak ke angka 24 tahun.
“Saya sedar tentang perkara ini. Mungkin penonton sudah terbiasa melihat saya di layar kaca membawakan watak remaja, sebab itu mereka masih ada tanggapan bahawa saya masih lagi muda.
“Sebenarnya, saya ada menerima banyak tawaran berlakon bagi watak dewasa. Tetapi saya tidak dapat menjayakannya lagi atas alasan kekangan masa. Jadi, sebagai permulaan, saya membawakan watak Hairi iaitu lelaki kahwin muda,” katanya menutup perbualan.
Untuk rekod, Afieq atau nama sebenarnya Muhammad Shafieq Shazwan Zamros mengorak langkah dalam karier nyanyian selepas menyertai program Idola Kecil pada usia 11 tahun.
***Untuk kemaskini berita terkini, cepat & mudah, langgan saluran Telegram Gempak! Dah mengundi artis kegemaran korang di AME 2021? Klik banner di bawah untuk mengundi!
Topic Berkaitan
Must-Watch Video
Hiburan

Luqman Hafidz Bawa Watak ‘Penunggang Agama’, Produksi Drama Sudah Ambil Langkah Berjaga-Jaga - “Kami Tidak Pergi Terlalu Jauh Seperti…”

gempak
17/09/2024
03:56 MYT
Membawa watak sebagai ‘penunggang agama’, pelakon Luqman Hafidz memberitahu pengarah dan penerbit drama Satu Hari Nanti sudah mengambil langkah berjaga-jaga dalam membawa isu agama.
Hollywood

Drama Epik Sejarah Jepun Shogun Julang 18 Trofi Anugerah Emmy Ke-76!

gempak
16/09/2024
09:26 MYT
Drama epik sejarah Jepun, Shogun melakar rekod baharu apabila menang 18 trofi di acara berprestij Anugerah Emmy ke-76 yang berlangsung di Peacock Theater, Los Angeles, Amerika Syarikat.
Hiburan

Ezzanie Jasny Rupa-Rupanya Perangai Sejenis Kalut, Tak Ada Beza Dengan Watak Fish Dalam Drama Uncle Boss Mama – “Sangat Chaotic”

gempak
09/09/2024
12:25 MYT
Pelakon Ezzanie Jasny berkongsi pengalaman memegang watak Farafisha atau Fish di dalam drama Uncle Boss Mama.
Hiburan

Tak Nak Peminat Bazir Duit Mengundi, Siti Khadijah Hanya Perlu Sokongan Peminat Untuk Terus Berada Dalam Industri - "Saya Tak Nak Berlakon Sampai Tua Sangat..."

gempak
07/09/2024
03:55 MYT
Tidak pernah menganggap diri popular, pelakon Siti Khadijah berkata dia enggan meletakkan harapan yang tinggi dalam kerjaya seninya terutama hal yang berkaitan dengan anugerah.
Hiburan

Astro Raih 9 Anugerah, Teguhkan Pengaruh Serantau di Anugerah ContentAsia 2024

gempak
06/09/2024
08:25 MYT
Syarikat kandungan dan hiburan terkemuka Malaysia, Astro menunjukkan kecemerlangannya dalam industri dengan memperoleh sembilan anugerah berprestij di Anugerah ContentAsia 2024.