Kim Kardashian termasuk sebagai salah seorang selebriti yang selalu mempamerkan kediamannya sebagai tatapan buat netizen.

Kediaman Kim dianggarkan bernilai RM101 juta dengan mengambil nuansa minimalis.

Menerusi temubual bersama Vogue, Kim mengaku memilih minimalis sebagai konsep di kediamannya kerana melihat terlalu banyak kakacauan yang terjadi di dunia.

“Semua hal di rumahku sangat minimal. Saya melihat begitu banyak kekacauan di dunia dan ketika pulang ke rumah, saya ingin benar-benar sunyi dan mahu semuanya terasa menenangkan," kata Kim.

Namun bagi anak anak, mantan isteri Kanye West ini mengatakan mereka berhak memilih selera masing masing.

"Setiap anak bisa memiliki gaya dan selera masing-masing di kamar mereka dan bersenang-senang, tapi di ruangan utama, saya suka ketenangan," tambahnya.



Menerusi foto yang dimuat naik, hiasan dalaman kediaman Min memang terlihat sangat ringkas. Dinding dicat warna polos manakala pemilihan perabot dari batu marmar juga hampir tidak berwarna menjadikan ruangan kelihatan sedikit pucat.

Hal itu memicu pandangan yang beragam daripada netizen. Ada dalam kalangan mereka menyifatkan kediaman Kim tak ubah seperti bilik dalam rumah sakit jiwa.

“Saya merasa dinginnya rumah ini dengan hanya melihatnya. Ini adalah rumah yang terlihat sangat murung,” tulis seorang netizen.

Sementara yang lainnya menulis: “Seperti bilik tidur mayat” dan “Ini terlihat seperti sel isolasi” serta “seperti rumah sakit jiwa.”



Ternyata kritikan yang dilemparkan netizen ada persamaan dengan pandangan anak anaknya.

Kim mengaku anak anaknya berasa bosan melihat kediaman mereka yang kosong dan menyifatkannya sebagai jelek.