Semalam, Mahkamah telah membenarkan permohonan pelakon Puteri Sarah yang juga isteri pertama kepada pengarah Syamsul Yusof untuk memulakan prosiding menghina mahkamah terhadap madunya Ira Kazar, kakaknya, Yasmin Kazar dan bapanya, Kazar Saisi.

Susulan daripada itu, Puteri Sarah telah memuat naik dan berkongsi semula potongan mengenai berita tersebut di laman Instagramnya miliknya.

A post shared by Puteri Sarah Liyana Megat (@puterisarahliyana)

Bagaimanapun apa yang mencuri perhatian wargamaya termasuk Puteri Sarah sendiri adalah persoalan yang ditinggalkan seorang individu di ruangan komen yang mempertikaikan tindakan Syamsul Yusof sebagai seorang suami.

Menurut individu berkenaan, dia mempersoalkan mengapa pengarah filem Munafik itu hanya membiarkan sahaja kedua-dua isterinya berbalah di Mahkamah tanpa sebarang penyelesaian dilakukan.

“Apa perasaan Syamsul eh, bini- bini dia ‘berperang’ dekat Mahkamah? Dia sebagai suami tak kan tak bertindak apa-apa?

“Dia suami kot, takkan tak nak selesaikan hal isteri-isteri dia. Berdiam diri kononnya,” soal individu berkenaan.

Komen tersebut telah menarik perhatian ibu kepada dua cahaya mata itu apabila dia dilihat membalas pertanyaan berkenaan dalam nada memerli dimana dia menyatakan menjadi seorang yang berani itu merupakan perkara sukar.

“Kerana menjadi berani itu sukar,” balas Sarah ringkas.

Terdahulu, Puteri Sarah atau nama lengkapnya Puteri Sarah Liyana Megat Kamaruddin, 37, telah dibenarkan untuk memulakan prosiding menghina mahkamah terhadap madu serta keluarganya yang didakwa menghina mahkamah susulan melanggar perintah injuksi .

Mahkamah telah melarang Ira Kazar atau sesiapa yang mempunyai kaitan dengannya daripada menjejaskan ketenteraman dan kedamaian Puteri Sara, keluarganya serta keluarga mentua termasuk juga suaminya.

Undi bintang digital dan content kegemaran Top 5 anda di Gempak Most Wanted Awards 2022 di sini.