Sebelum ini, tular video nyanyian kumpulan The Gadys menerusi lagu Cintaku Sampai Ke Ethiopia di sebuah majlis anugerah sehingga mendapat kecaman netizen.

BERITA TRENDING: Pasca Kecaman, Thamiera The Gadys Tampil Dengan Lipsync Lagu Fujiyama, Netizen Puji - “Kenapa Aku Rasa…

Sehingga kini, netizen masih lagi meninggalkan komen di TikTok salah seorang anggota The Gadys iaitu Thamiera Chan mengenai nyanyiannya itu.

Menerusi komen di video Thamiera sedang menyanyikan lagu Tapi Tahukah Kamu yang dikongsikan di TikTok, seorang netizen memuji suaranya dan mengatakan lagu Cintaku Sampai Ke Ethiopia tidak sesuai untuknya.

“Sebenarnya lagu Fujiyama itu memang tak sedap. Suara dia ini sedap saja,” komen netizen.

Membalas semula komen tersebut, Thamiera mengakui dia sendiri bekerja keras untuk menyanyikan lagu tersebut memandangkan ia tidak sesuai dengan suaranya.

“Lagu itu sedap, cuma tak sesuai dengan saya kot. Tinggi sangat, saya pun struggle nak menyanyi… tapi tak apa benda dah jadi. Terima kasih awak,” balasnya.

Dalam pada itu, ada juga netizen yang menganggap keterujaan Thamiera berada di atas pentas ketika menyanyikan lagu itu menyebabkan dia tidak fokus pada teknik nyanyian.

Bagaimanapun, Thamiera mendedahkan dia dan dua orang lagi ahli kumpulannya terpaksa menyanyikan lagu tersebut mengikut apa yang telah ditetapkan.

“Tak ada la akak lagu itu kami dibagi dan key terlalu tinggi. Kami dah minta key yang rendah tapi dapat yang itu. Kami menyanyi sajalah, tak nak menyusahkan sesiapa.

Terdahulu, The Gadys dianggotai Aznie Azmi, Ayunie Rizal dan Thamiera Chan itu menjadi perhatian apabila dilihat bergelut menyanyikan lagu medley Cintaku Sampai Ke Ethiopia nyanyian asal Ria Resty Fauzi, Cinta Sampai Mati (Raffa Affar) dan Gadis Dan Bunga (Rahimah Rahim).

@thamieraa goodnighttt :( #tapitahukahkamu #dygtakamasean ♬ original sound - Thamiera Chan